HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Freak Guitar -The Road Less Traveled/IA Eklund
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/03/22 :  00:02:42  Show Profile Send edison a Private Message
Den perfekta INSPELNINGSplattan! (?)

Ja, klart det är ju bara ETT sätt att använda "The road less traveled" av/med Freak Kitchens frontman/gitarrist Mattias "IA" Eklund...
Men snacka om att mina stackars golvare nästan blev ...golvade,

Nä nu tog jag i - dom står kvar upprätt men i synnerhet diskanterna fick sej en riktig genomkörare häromdagen när min kollega och FK-freak hade med nämnda plattan för lite provlyssning på talarna med av honom känd musik.

Själv har jag inte solklart fastnat för ME's/FK's plattor/musik, mer än att jag avlyssnat 2 gig med FK,
"IA" är verkligen en oerhört begåvad supergitarrist, vet inte om jag kommer på nån som "spelar ifrån" honom...men det är också det som gör att jag rätt fort tröttnar - det blir lite för tekniskt och speedspeleri för att jag ska totalgilla det hela.
För min del är det främst ME's covers - av filmmusiken till "Fletch", av DPs rök på vattnet, samt av en låt av Django Reinhardt som smäller lite högre av låtarna.Riktigt kul!

Det var rätt gött att putta upp volymen lite mer än jag brukar och höra nämnda låtarna & "Print this" (EPSON Stylus Printer Start-Up cycle svintajt ihoptråcklad med "IA"s snabbgitarr) Skitkul, men kanske inte 5 ggr om dan...
Som helhet:
Grymt tajt, extremt perfekt inspelat, och musik som inte lämnar älskare av elgitarren oberörda.Renare toner får man inte från det instrumentet tror jag...
Samt som bonus - en enorm "fet-gympa" för mina stackars diskanter som nog aldrig jobbat så hårt...hehe, men dom klarade det galant utan knot.

http://www.freakkitchen.com/

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/03/22 00:18:37
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000