Har byggt ett par stativ till mina HFLS 1:or. Precis som högtalarna är stativen gjorda i 28 mm:s stavlimmad bok. De ska oljas med linolja och sen poleras med vit Scotchbrite för att få en bra yta. Innan stativen blev klara har jag varit i kabelsvängen och flätat kablar, högtalarkablar och signalkablar ala Svelander. Kabelbilder får vi ta senare.
Nice Kommer att harmonera snyggt när du oljat stativen åxå. Vad inspirerades du att göra stativet "öppet" och inte göra en lådform för att hälla sand eller dyl i? hur som helst blev det snyggt.
Materialet är ju som sagt rätt tjockt och stadigt, men det har en egen klang helt säkert men inte hörbart för mitt öra. Inte än i alla fall, har bara haft stativen sen igår.
Inspiration från eget huvud, processen var som Baltazar han tänkte, tänkte coh vips. Nej har funderat länge på vad som skulle vara snyggt och matcha högtalarna. Funderingen var först och främst som ett T-format stativ men det fanns redan. Sen fanns en ide med lutande ben men jag tog det här istället, föreställde mig att det här ser bättre ut. Har inte sett några som liknar mina men ni får påminna mig om ni ser några. Sen ska de vara flyttbara också, därför inget stativ med sand. Utseendet är klart bättre med ett öppet stativ enligt mig.
Eventuellt blir det stereo-bänk o TV-bänk men det blir en annan historia senare. Kanske framtid ska man säga.
Då har mina stativ fått smaka på lite olja och terpentin. Står på torkning just i nuläget flera bilder kommer. Blandning av 50% kokt linolja och 50% terpentin.