HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Need for speed: Underground2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/03/30 :  00:15:38  Show Profile Send f95toli a Private Message
Spelar inte WoW själv men jag har följt historien om Blizzards kamp mot "farming" (tror det heter så).
Det hela handlar alltså om försöken att stoppa de företag vars affarsidé det är att sälja WoW föremål och pengar för riktiga pengar på ex. Ebay.
De flesta företagen är baserade i Kina (även om de inbland kontrolleras från utlande) och de betalar sina anställa riktigt usel lön även med kinesiska mått (trots att de jobbar skift), sen kan man ju fråga sig hur stimulerande det är att tillbringa 12 timmar per dag med att samla resurser i WoW (de står ofta på samma ställe i flera timmar).
Dessa operationer drar in rejält med pengar och har ibland många anställda. Det är ju också en gråzon eftersom det knappast är direkt olagligt.

Frågan är dock hur det kan finnas så många köpare? Är inte poängen med spel att nå framgång genom att SPELA?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/03/30 :  07:58:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Frågan är dock hur det kan finnas så många köpare?

Jag vet att till Diablo 2 pågår enheldel försäljning av karaktärer som har Uberprylar. Tyvärr finns det lite olika program för G2 med som fungerar på den slutna delen som enbart är gjorda för att hitta värstingprylar.

Visst är det så att spelandet och upptäckandet är den viktiga biten.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/03/30 :  12:15:15  Show Profile Send bliss a Private Message
Gillade inte att man inte kunde lira in-car på NFSU2 så jag har återgått till F1 Challenge (även om jag väntar på slutliga RH2004 modden) och GTR. GTR är grymt med en Logitech Momo Racing Force.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/30 :  12:49:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
bliss, va? In-car = vy inifrån bilen? Det finns ju...eller ptja, inte så man ser ratten och så, men ett sant "first person perspective" finns ju.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/03/30 :  12:50:48  Show Profile Send molsson a Private Message
Bästa rejsingspelet är ju så klart GPL, Grand Prix Legends. Klart mest realistiska bilsimulatorn, med en bra nordschleife.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/30 :  12:50:55  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Zalve:
quote:
när jag blev tvingad att spela Diablo i 36 timmar.

tvingad?? det gör man ju frivilligt.
vill inte ens tänka på hur många timmar man har spenderat med det spelet, de senaste åren. (spelar det dock väldigt sporadiskt numera)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:31:18  Show Profile Send bliss a Private Message
Ayn: Ok, jag kanske lirade en för tidig version av spelet ;-)

Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:36:20  Show Profile Send bliss a Private Message
molsson: Förbered dig på en positiv överraskning när du testat GTR med bra ratt. Det är en ny standard törs jag lova :P GPL framstår som gammalt skrot.

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:43:31  Show Profile Send molsson a Private Message
O.o verkligen? Jag tillhör ju dom lyckliga få som har en ActLabs-ratt. Den har så kraftig motor, att den kan dra ratten ur händerna på spelaren. Måste kolla upp GTR då.

No hay banda!!

Edited by - molsson on 2005/03/30 13:48:22
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/03/30 :  17:46:18  Show Profile Send bliss a Private Message
Då finns ju ingen anledning att inte testa :D Skulle vara skoj att höra ditt omdöme efteråt, du kan väl posta då!

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/30 :  22:15:22  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Ayn:
quote:
Mjo, att få 100k under ett race är inte svårigheten, det jobbiga blir att få till det under en och samma driftning

Här är ett tips jag hittade om att få massor av poåäng i ent drift.

The best way is to just repeativly tapping the left and right arrows, forcing the car to continuosly slide back and forth like an old clock. Do this in 3rd gear (Best on downhill drifts) and you will get ALOT of points.

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/03/31 :  18:13:29  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Det speler klarade jag för ett tagsedan. Ett rätt långt spel med... ja jag pratar inte om slutet. Ni får klara det själva

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/31 :  21:32:00  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Är snart vid slutet. skall försöka få tillräckligt med "bling" på bilen så jag kan få fram det sista URL loppet för nytt område. (fjärde området)
och jag har inte haft spelet i en vecka ens.....

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/31 :  22:22:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Datar: Hur många poäng skall man ha på bilen?
bara så man vet om man har kommit 1/4 eller liknande

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/31 :  23:32:50  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Zalve: 10 är max, så det borde vara det du skall sikta på.

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/04/02 :  01:10:45  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Det är som Labbe säger. 10 är max. Jag vill inte avslöja för mycket men jag tyckte personligen att de genom ett dåligt slut förstörde spelet men det är ju jag det

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/04/09 :  15:38:40  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Min senaste skapelse

http://www.nfsunlimited.net/underground2/showroom/images/view.php?p=19324.jpg

Edit: bytte ut bild mot länk.

Edited by - Labbe on 2005/04/09 19:43:51
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000