Vad brummar: ur högtalaren eller själva slutsteget. Nivå på brummet: olidligt eller hörbart med örat mot högtalaren Vad är det för slutsteg: Krell KSA eller sanyo boombox ;-) Hur är det kopplat: Är det ett monoslutsteg eller en receiver, har du någon form av tv ansluten? Vad har du provat hittils: flyttat kablar dragit ut alla sladdar utom nät och högtalarsladdar. Vad kan du göra: konstruera en ny nätdel eller köpa nya kablar? Beskriv all utrustning så ingående som du kan.
Brummar det lika högt olika tid på dygnet, eller kommer o går brummet?? Jag såg att steget har 5 FEM ringkärnetrafos i sig. Det kan nog brumma rejält om du har DC på nätet. Sök på "DC trapp" eller dc-fälla o du borde få lite info. DVC Keld
annars kan du kanske ställa steget på några "kuddar" som minskar resonanserna i underlaget,om det inte redan står på nåt bra redan typ sorbotan eller liknande-funkade bra för mig en gång.
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Testa att koppla ut TV, dekoder och alla dimmer-kontaket du har i huset. Tyst och du behöver en galvanisk avskiljare. Sök på mitt namn så har jag felsökningen från min anläggning.