Som topic ganska tydligt antyder är jag intresserad av att lacka ett par högtalarlådor och undrar om det är någon som har tips på duktig, och gärna billig, lackerare i Stockholmsområdet?
för några år sen så anlitade jag en lakerare (vet itne om det va just en billakerare) i fitja industriområde. mins inte vad firman hette men va hyfsat billigt och han kom med någa bra råd.. kika i gulan annars.
det är dyrt. men ju mindre arbete lakeraren får destå billigare blir det såklart. så spackla allting själv så slipa.
jag lackade min baslåda som va ganska stor och inge spackel alls. det tog han 1600 för vill jag minnas. då spacklade han grundmålade mååååånga gånger (eftersom det va mdf) å sen svart halvmatt lack på det. man bör inte ha helblank på med tackvara att man kommer att se alla kanter med tiden. kanske inte efter nån månad men efter 1-2 år så kommer dom farm
Haakan -> Vad var det för finsnickare? Hur lackerades dom och hur blev resultatet? Använder de nån form av spruta som billackerare använder? Kan man välja vilka färger som helst bara man har "färgkoden"? Låter intressant minst sagt. Mina pi60 är ju slipade och klara, bode inte innebära så mycket jobb.