Var på Siba och köpte en dvd-spelare för 699kr. Design och byggkvalitet får väl inte så många stjärnor. Vem designade denna front? En rolig detalj är att play-knappen är riktad åt vänster !! Istället är stop-knappen en pil åt höger Men det låter om den. Ljudkvaliten är imo klart bättre än Cambridge 500SE i orginalutförande (ca 2500kr).(Den senares konstruktionsmissar kan man f ö skriva rätt många sidor om) Men nu till frågan: varför dämpas djudet i början på varje låt ? Nån som vet ? Mayro?
Jag vet faktiskt inte! Om jag minns rätt så hade DVD-816 en sådan funktion medans DVD-228 inte har det men min 228 är hos plastikkirurgen så jag har inget bra svar.
På min denver 816 så är det som du beskriver en "fade". Crossfade som överlappar låtarna. Lite störigt ibland kan jag säga eftersom det finns hela skivor som är gjorda för att spelas som en hel skiva och inte som enskilda låtar.
Har du moddat den?? eller låter den bättre än cambridge i orginal??
Har inte moddat Denvern. Den låter ok som den är imo. Cambridgen var jag tvungen att försöka göra nåt åt då den knappt gick att lyssna på i orginalskick. Efter att ha fixat de värsta grodorna i konstruktionen låter den klart bättre. Bl a är den hårda orena diskanten borta. (mer kan säkert göras i mån av tid för att förbättra men jag är nöjd just nu)