HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vart köper man fin och härlig kabelstrumpa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/12 :  21:57:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Elfa har svart eller grå. Köpte den svarta idag, men vill man göra riktigt läckra kablar så duger inte den speciellt långt.

Mina DIY-ambitioner slutar strax innan att sitta och fingervirka kabelstrumpa ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:08:55  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
www.cableorganizer.com

www.wirecare.com


/U.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:21:18  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tackar.
Inga lokala förmågor?
Elfa är i stort sett det enda stället jag känner till för saker man inte hittar på biltema och clas ohlsson.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:46:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Wirecare hade en hel del skoj.

Order Sub-Total: $20.15
Shipping: $19.00
Handling: $20.94
Total: $60.09


Var dock inte så skoj.
Man får gå ihop en hel del personer för att det ens skall komma på tanken.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:17:52  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Cabelorganizer:

Subtotal $17.10
Shipping & Handling $20.50
Taxable Amount $37.60
Tax $0.00
Total $37.60

Lite bättre :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:23:24  Show Profile Send labrat a Private Message
Inte lika kul med tullpålägg sedan dock.
Blir ganska mycket pengar i slutändan. Måste ju finnas europeiska firmor som säljer? England? Tyskland? Har själv försökt hitta, men det är inte helt lätt.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:25:16  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Var bor du Labrat, vi kanske kan beställa ihop annars.
Det fanns inga tull-val på deras sida. och de andra hade bara "i do not live in Florida" eller "i live in florida"

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/13 :  00:04:02  Show Profile Send labrat a Private Message
Bor i Göteborg, iofs kostar det väl ingen större förmögenhet att skicka kabelstrumpor inom Sverige.

Allt som importeras från länder utanför EU och har ett värde över 200:- (ink frakt har jag för mig) beläggs med tull, lite olika beroende på vad det är för varor men det brukar vara 25% plus en del avgifter. Så generellt sett kan man räkna med att man får betala 1.25 till 1.3 gånger själva priset om man beställer prylar från USA.

För en tot.summa på 37 USD skulle det då bli ca 325:- plus avgift (tror den är på drygt 50:-), så man kanske med lite överskottsräkning för att vara på den säkra sidan hamna på 400:-. (Om jag inte är för trött nu, var längesedan jag importerade något).

Edited by - labrat on 2005/04/13 00:05:50
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/13 :  00:18:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Känner igen det där labrat.
Bra du sa det.

Hoppas vi hittar något innom EU, eller bättre. I sverige.
Jag ville ha färgad (och vit) krympslang och kabelstrumpa.
Behöver inte vara något jätteflådigt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2005/04/13 :  09:53:01  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Gå in på www.conrad.de och sök efter GEFLECHTSCHLAUCH finns som skärmstrumpa och vanlig kabelstrumpa, den finns bara som svart.
Den skärmade kanske skulle vara fin, tennfärgad.
Den skulle man kunna göra egen ölflex av enkelt till nätkablarna.
EMV-Schutzschläuche är det jag pratar om. Åh vad jag önskar konrad kunde finnas i Svedala.

Hjelm
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/13 :  10:12:47  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
I en liknande tråd för ett tag sen togs det upp klätterrep som möjlig kabelstrumpa
färgad krympslang (grön,gul,röd,blå) finns på biltema men vet ej storlek på de
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/04/13 :  15:18:45  Show Profile Send Fimax a Private Message
quote:
Gå in på www.conrad.de och sök efter GEFLECHTSCHLAUCH finns som skärmstrumpa och vanlig kabelstrumpa, den finns bara som svart.
Den skärmade kanske skulle vara fin, tennfärgad.
Den skulle man kunna göra egen ölflex av enkelt till nätkablarna.
EMV-Schutzschläuche är det jag pratar om.


Vad är det för mening med att göra egen "Ölflex" när strumpan är dyrare än Ölflex:en i sig

/filip




Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/13 :  15:19:12  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag hade det om klätterrep som tanke också Schmutzinger.
Tror inte dessa är så speciellt dyra heller.

Biltemas krympslang finns i olika färger. men dock bara en färg per storlek vilket genast hämmar en kreativitet en del


Tyska är inte min starka sida.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/04/13 :  16:35:21  Show Profile Send Fimax a Private Message
Behöver du hhjälp med tyskan hjälper jag gäran till. Bor här sedan ett par år.


/filip




Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/04/13 :  21:42:20  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Kolfiber strumpa från Al composites.
http://home.swipnet.se/~w-24031/index.html
Eller varför inte kevlar...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000