Min flickväns kära lilla katt sträckte sig här om dan upp längs ena högtalaren, satte klon i kantupphängningen och gjorde en liten reva... Skadan blev som ett upp och ner vänt V med ca 1 cm långa vingar.
Högtalaren i fråga är ProAc klonen så elementet är alltså Scan Speak 18W/8535. Vad kan man göra för att laga denna skada?
Ja en cyckelslangslagnings-lapp vill man ju helst inte ha. Om det funkar utan lappen kan det ju vara något men det vet jag inte. Man vill ju inte prova i onödan. Fler förslag tack.
Du kan köpa en ny gummikant av Micke, hifi@hotbrev.com och limma dit... ca 100 kr inte helt trivialt kanske men det är inte så svårt... hör av dig om du vill ha en "instruktion"...
Det finns väl nån spray som gör att katter inte tycker om lukten på föremål...?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Ja katter kan bli dyrt ibland. Igår lyckades min katt tippa ena högtalaren så att diskanten dog. Dom står på 3 st superspikes så dom är inte så stabila. Va dock bara en lödning som lossnade i smällen men ändå.