HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hypokondri: Är jag sjuk? vilken sjukdom?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/15 :  01:02:55  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Detta kunde kanske vara en liten tråd i stil med kultprogrammet Bullen (iaf kult för oss någorlunda unga) eller för er andra gamligar , fråga doktorn.

Lämna symtom eller svara på andras!

Först ut är jag:

Kära hifi-doktorn.
Jag blir grymt törstig framåt kvällskviskten och dricker säkert två, tre liter vatten för att bli av med det. Vilket inte riktigt hjälper. Detta resulterar dessutom i sömnproblem då jag blir väldigt kissnödig framåt småtimmarna.
"Bullen-avslutning": Är jag normal?
"Fråga doktorn-avslutning": Tack på förhand!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/04/15 :  01:21:55  Show Profile
Låter som diabetes, att man dricker onormalt mycket är ett av symptomen.
Sen såklart det vanliga, energisvackor etc.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2005/04/15 01:22:54
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/15 :  01:41:40  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Hummm.. jo jag tänkte det med. Fast det är bara på kvällen. Testade mig för det hemma hos mormor och morfar när jag var liten. Det är ingen i släkten som har det och det gav då, för 15 år sedan, inget utslag. Det är endast på kvällen. Energin är väll som den är i ungdomen när man till på köpet inte sover som man skall, rätt obefintlig.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/04/15 :  02:57:46  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Mitt råd; gå till en doktor och ta reda på vad felet är. Som Martin skriver, en av sympomerna för diabetes är att man dricker mycket. Ditt diabetes test som gjordes för 15 år sen ger jag inte mycket för.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/15 :  10:05:19  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jo. Det får bli så. Har sparat ihop lite åkommot nu som man kanske skulle prata om.
Har extremt dåligt minne också.

Ingen annan som känner sig lite sjuk?

// Min "läggning"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/04/15 :  12:29:41  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Typiskt diabetes symptom, har det själv, men det är inte så farligt,
kör med insulinpump, funkar alldeles utmärkt.

Svärfar är hypokondriker, det finns inget skojigare än att höra på alla
fel och symptom som han "lider" av, brukar bräcka honom med pumpen

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000