HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bose Acoustimass 8 frågor>>>>
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

geraldgenta
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/10/13 :  22:11:49  Show Profile  Visit geraldgenta's Homepage Send geraldgenta a Private Message
Hej!
Jag undrar om det är möjligt att på något sätt andvända en Bose Acoustimass 8 subwoofer till ett vanligt stereosystem?
Den har vanlig lågnivåingång i form av en Dinkontakt och i andra ändan av sladden så finns en vit och en röd phonokontakt samt en kontakt som ser ut som hörlurskontakten på ett par freestylehörlurar.
Den är den kontakten som ska ge subben styrsignaler från Bose huvudenheten.
Vet någon på detta forum vad för slags signaler som subben ska ha för att funka i hop med ett ordinarie system.
Skulle vara kul att få i gång den.
Tony

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/10/13 :  23:42:30  Show Profile Send dax a Private Message
Kan tänka mig att hörlurskontakten är för av/påslag, inte säker dock!

Vänta nu, den kanske inte ens är aktiv! I så fall har jag nog inte en susning! Den borde vara aktiv om det finns lågnivåingång iofs!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

geraldgenta
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/10/14 :  14:50:12  Show Profile  Visit geraldgenta's Homepage Send geraldgenta a Private Message
Den är aktiv.
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/14 :  14:52:24  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Sälj den och köp en riktig sub istället

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

geraldgenta
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/10/14 :  15:54:28  Show Profile  Visit geraldgenta's Homepage Send geraldgenta a Private Message
Har du något bra förslag på aktiva subbar?
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/14 :  16:07:47  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Vilken prisklass?
Måste säga att jag är mycket kritisk till Bose produkter, har aldrig hört något som låter annat än skit, bätre ljud kan man hitta på loppis. Så i mitt tycke borde du hitta grymt mycket bätre sub för små pengar.

Go to Top of Page

geraldgenta
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/10/14 :  17:00:04  Show Profile  Visit geraldgenta's Homepage Send geraldgenta a Private Message
4000:-
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/14 :  17:11:41  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Om du vågar dig på lite DIY, så får du väldigt mycket för dom pengarna.
Tex en Stryke AV12a $140 http://www.stryke.com/ + ett ApexJr slutsteg $95 http://www.apexjr.com/ApexJunior.htm och så ett gjutrör och MDF, klart. Inget är så prisvärt som att bygga egen sub.

Go to Top of Page

geraldgenta
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/10/15 :  11:47:30  Show Profile  Visit geraldgenta's Homepage Send geraldgenta a Private Message
Ok.tack för tipset!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000