HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mandrake Linux 10.1. En fråga.....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/04/19 :  20:16:14  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Har installerat Mandrake Linux 10.1. Tanken är att eventuellt sluta använda Windows. Jag tycker dock inte Linux har varit så värst användarvanligt och jag tycker inte det är det nu heller eller man kanske vänjer sig?

Nåväl nu till min fråga. Jag tycker texten på skrivbordet är aldeles förliten (texten på filer/mappar osv...) lika så för den nedre panelen.

Var ändrar jag storleken och fonttypsnitt?

Hälsningar från en glad Linux amatör

Vänligen
Johan Linnarsson

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/04/20 :  06:24:13  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Ang att du vill kasta ut Windows så finns det en guide i tre delar på denna sidan http://www.extremetech.com/
Lycka till!

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/20 :  07:51:47  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hej datar, storlek på fonter och allt möjligt annat ändrar du på i KDE control center som det lär finnas en ikon för nere till vänster nånstans vid startknappen.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000