HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skatteåterbäring=Magnat Omega 380?.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2005/04/21 :  18:54:27  Show Profile Send jojje a Private Message
Hej funderar på om en Magnat Omega 380 skulle kunna vara nåt. Vill gärna ha en bas som ruskar om bland damråttorna under soffan . Har läst lite om denna bas,verkar rätt ok. Bygga själv går bort (lat). Spelar väl 50/50 musik&film. Priset på denna Magnat är väl runt 6500:- och det är max vad det får kosta. Nån som vet mera?,kom gärna med synpunkter. /jojje

FBK
700.000-klubben

7383 Posts

Posted - 2005/04/21 :  21:21:26  Show Profile Send FBK a Private Message
Vill du ha något som flyttar dammråttorna under soffan, så är det rätt sub för dessa pengar, värre lär du inte hittaEn kompis har en sådan i sin villa, och han säger att det låter på övervåningen som om ett express tåg åker genom huset när någon kollar film på undervåningen. Men du lär finnas bättre allternativ till musik, men då har de inte Magnatens film kvaliteter heller!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2005/04/22 :  00:14:53  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Har hört den. Den spelar BAS

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/04/22 :  00:31:20  Show Profile Send Snoop a Private Message
Denne sub går att köpa för 4500 kr i tyskland så att du bara vet.

KOm dock inte ihåg vart det var.

ananrs är väll svs minsta sub ett alternativ också, kostar ca 5000kr

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2005/04/22 :  10:29:42  Show Profile Send jojje a Private Message
Hej,har även läst om en Yamaha yst-sw 1500,verkar vara mycket bas för pengarna.Kostar ung lika som Magnaten,kanske den är lite rappare och spela musik med.Sen har Yamahan även den fjärr vilket jag ser som ett plus,smidigt och slippa gå och skruva på när man byter media.Kom gärna med mera synpunkter. /jojje
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/22 :  10:52:00  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Finns det någon sub man får gratis med 800pix så skulle jag ta en sådan så skulle min restskatt vara fixad också :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7383 Posts

Posted - 2005/04/24 :  21:49:18  Show Profile Send FBK a Private Message
Har ägt en Yamaha 1500, och den är bättre till musik än Magnaten.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/24 :  22:17:38  Show Profile Send Haakan a Private Message
klappa ihop en sluten låda med en maelstroem 18" för samma pris...1100cm2 konyta...

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2005/04/24 :  23:46:42  Show Profile Send jojje a Private Message
Ok,då står man i valet och kvalet.Yamaha 1500 el Magnat 380,vilken ska man välja då?. Bor långt ifrån provlyssnings ställe,så det blir lite lotteri kanske. Har ju Cerwin i övrigt så bas finns det,men mycket vill ha mer. Har aldrig haft några finlirs ambitioner (går väl inte med Cerwin).När jag spelar musik blir det oftast Ac/Dc el Creedence på ganska höga volymer.Ja kom gärna med flera synpunkter./ jojje
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000