Author |
Topic  |
|
candyraver
Semesterfirare
35 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 12:13:46
|
Tjahapp, vilken cd spelare får man mest da/converter för pengarna? e de ngn cambridge modell eller va säger experterna? Snälla säg ingen krell nu för 129.000:- jag är en fattig student :) |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 12:53:36
|
Jag är svag för Linn. En begagnad Mimik eller, ännu hellre, en begagnad Karik III, det är mycket välljud för pengarna. |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 12:59:00
|
Mimik är väl ingen höjdare tycker jag som haft en. Diskantfattigt och instängt låter det. Karik låter betydligt bättre i mina öron, men lär ha haft vissa problem med kvaliteten. |
 |
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 15:26:58
|
vad är ljudskillnaden mellan dessa? Jag känner till Mimiken väldigt väl, har dock aldrig hör Kariken. Hur är Kariken jämfört med classiken då? Om man frågar i den lokala butiken så säger de bara "bättre" men det bryr jag mig inte om! Jag är nyfiken på ljudkaraktärsskillnader. Det är lönlöst att jämföra via ett par Ninka i butiken, de får alla spelare att låta likadant. |
Edited by - yalpa on 2002/10/15 15:31:00 |
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 16:00:12
|
Det kanske var dumt av mig att rekommendera Mimik eftersom jag aldrig har lyssnat till den hemma hos mig. Vad jag fått höra/läsa dock så ska Mimik och cd-delen i Classik vara densamma, och jag gillar Classik!