Jo då var det dags för nya högtalarkablar, tyvärr är min kunskap på ämnet mycket liten. Jag köpte ett par kablar utan att ha lyssnat på dem å det skulle jag inte ha gjort, efter jag jämfört dem med ett par Audioquest Bedrock hos min lokala handlare, är de nu sålda (de var Marcus Cables Black Silver Maestro).
Nu ligger Bedrocken högt på önskelistan men jag skulle vilja lyssna på några fler alternativ innan jag bestämmer mig. Därav önskar jag mig förslag på högtalarkablar (Bi-wire, 2x2m) för max 3500:- terminerade och klara. Förslag på mirakelkablar som man måste beställa från någon exotiskt land undanbedes...
Min övriga utrustning: Primare CD21 -> Audioquest King Kobra -> Rotel RA01 -> XXX -> Audiovector Mi1 Super -> Mina öron
Bor du i eller i närheten av Göteborg ??? Du är i så fall välkommen att låna FADEL ART för test hemma.....
//Wolfgang
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Har nog nämnt det förut, Svalanderflätan är inte dum dessutom prisvärd. EKK + eget arbete (lite tålamodsprövande kanske) se www.svalander.se ubnder Teknik/Fakta Kablar......
Lyssna på Xindak, det är inga mirakelkablar.. men otroligt bra. Finns många som har dom som du kanske kan få lyssna på. Bor du i närheten av Örebro kan du få höra mina.