Nja Throwing copper från 1994 är klart bäst enligt mig. Secret Samadhi från 1997 är inte alls lika bra (men inte dålig). Mental Jewelry från 1991 har jag ännu ej hört.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Sommaren -92 fanns det inget bättre än Mental Jewelry. Och när Throwing Copper kom ut var euforin nästan lika stor som när Maiden släppte "Somewere in time" eller Kevin Gilbert när "Shaming of the true" släpptes postumt efter hans död. Var och såg dem i Oslo -94 och minns att vi fick betala 200 spänn i parkeringskostnad Tyvärr har intresset dalat markant. Men Mental....fick sig faktiskt en avdammning i förra veckan. Den är bra!!!
/H
"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Jag fick upp ögonen för gruppen när jag så på Woodstock -99(?) på TV, där jag även hörde Limp Biskit första gången. Jag har väldig bred musiksmak, från Mozart till Slipknot. Häftigt förövrigt att slipknot var gästband på Conan O´brien för ett tag sen!