hej, jag går 2a året på teknikprogrammet och har haft lust att bygga ett bashorn länge och nu så ska vi göra projekt i skolan och jag undrar om man skulle kunna bygga ett bashorn som projekt? och isåfall hur skulle man använda det som projekt? elller har ni kanske nån annan idé om projekt som man hade kunnat göra som har med hifi att göra?
Vilket sammanträffande jag går också andra året teknik. Själv har jag funderat på att bygga Zigmahornet. Dock är det lite bas i den så om du hittar en bra enkel ritning på ett bashorn så säg till. "The Wicked One" kanske är något för dig. Hoppas någon här på forumet kan förklara lite mer om det för jag vill också veta.
Var beredd på att bra material och stabilitet är A och O. Många horn låter alldeles för gräsligt på grund av klent bygge och MASSOR med resonanser. Lamellträ eller plywood är bra material. Björkplywood är dessutom snyggt.
undrar om man skulle kunna bygga hornet och som projekt gör man så att man visar att horn är mkt mer lättdrivna än vanliga högtalare och förklarar hur det fungerar osv?