En ide därimot vore att limma alu-profiler med termiskt ledande lim på en stor alu-plåt och döpa den till STOR kylfläns.(eller liten om man bygger det.) Där är kontakt ytan stor och limfogen så tunn som möjligt. Lätt att bygga. Man får ta hänsyn till hur bra limmet fäster på aluminium och max temp det klarar.
Mayday: Circlomanen menade nog att man an använda limet för att "bygga ut" en kylfläns...tror jag.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Annars tittar du i en datorbutik och köper kylpasta till datordelar. De är INTE ledande. Kanske något dyra. Fast det beror ju på vilket märke du köper.
Kylpasta är ruggigt dyrt om man behöver lite men behöver du en klick kan du tigga av mig.
Limma kylfläns, skulle inte jag göra. Skruv eller klämma ska du använda. Klämma kan användas på en kylfläns som är gjord för detta.
Om kylobjektet ska vara isolerat eller inte bestäms av om kylflänsen kan/får vara spänningsförande. Kylmässigt är det bäst att slippa elektrisk isolering.