Extremt kasst, man tappar förtroendet på kablar när blir så här. Men clou har nog aldrig vart nån favorit heller och det har ju inte blivit bättre av detta.
JoelH: Kan hända, men jag tycker iallfall att det vore trevligare om man fick med riktiga kontakter i änden på kabeln. Kablen i tråden på head-fi hade ju slutat fungera, det var det som var orsaken till dissekeringen.
Sen att tillverkarna hackar ner på killen och forumet via mejl, gör ju inte saken bättre. Detta får mej iallfall att undvika Clou Cable´s när jag kollar på utbyteskabel till mina HD650.
Det har varit uppenbart länge att Clou använder originalkopplingar från Sennheiser och löder på kablen. Dessutom använder de pluggarna från 580/600-kabeln och inte från den gedignare 650-kabeln. Det har alltid varit tveksamt tycker jag. Man har kvar flaskhalsen, ger en svag länk rent mekaniskt och introducerar en ytterliggare lödning. Clou har aldrig varit ett alternativ.
Vet någon vad det är för Senn-kontakter från ett gruppköp som diskuteras på andra sidan av Head-Fi tråden?
Vilken fruktansvärd tur att man tog hjälp av hal och köpte kablar från Zu istället för att göra det enkelt för sig och köpa Clou från lokala handlaren. Först kabeln och sen kass kundsupport på det. Nej, fy skäms Clou...
Helt otroligt! De borde verkligen skämmas. Sen brukar det oftas bli så när man bara hör en sida, "otroligt" alltså. Undrar vilket forum han syftar på: Citat He also said Head-Fi was not as good as Swedish forums Slut citat