HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag till cd i 50-100kkr klassen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/16 :  14:57:43  Show Profile Send drgreen a Private Message
quote:
Originally posted by Niklas Nord

En Oracle kanske!!

brutal hifi
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/10/16 :  15:21:39  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:
Originally posted by Alexi

Wadia 301, kan om man har tur hittas beg. för 20kkr (såg på E-bay).
För lite mer pengar så är ju Wadia 861 helt ok
Eller varför inte Meridian 800 - 861 men då pratar vi mycket pengar!

Har du hittat en 301 för 20 000:- så slå till, modellen är ny och kostar 50-55 000:-. Det tråkiga är att man inte kan leverera i samma utsträckning som man säljer. Så ta chansen och hugg den beg. för det är enda sättet att få tag i en för tillfället.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/16 :  15:25:35  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Audionet, kolla in här: http://electronics.bizrate.com/marketplace/product_info/overview/index__cat_id--11080000,prod_id--6784394.html

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/10/16 :  15:37:05  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:
Originally posted by Alexi

Audionet, kolla in här: http://electronics.bizrate.com/marketplace/product_info/overview/index__cat_id--11080000,prod_id--6784394.html

Om man tittar lite längre ner vad det är för produkt så ser det ut som om dom har blandat ihop det med en Bose 301.

Vet inte riktigt vad man skall säga annars, 205$ får man väl inte ens en stulen Wadia för.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/10/16 :  18:56:00  Show Profile Send krelle a Private Message
Tjena Dole, jag skulle nog rekommendera Metronome, kommer inte ihåg vad den hette men den kostade ca 50 tkr. Jag jämförde den mot min S-1;a som ren cd-spelare utan försteg till en integrerad förstärkare (totem för ca 65 tkr). Enligt mitt tycke och smak var det klasskillnad till Metronomens fördel. snygg är den oxå, kanske kan va nåt å testa..... mvh Krelle ps finns på Hifi-Art
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/10/16 :  19:02:52  Show Profile Send krelle a Private Message
här finns lite uppgifter på den http://www.acoustic-precision.com/metronome/SPEC_HTM/T1-i.htm
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/16 :  22:13:50  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag skulle vänta på Musicals (of cårse )nya sacd/cd, från tillverkarn:

"New Tri-Vista CD/SACD Player.

To match the incredible Tri-Vista 300 integrated amp, we have designed the equally extraordinary Tri-Vista CD/SACD player. This wonderful piece of kit starts where the Nu-Vista 3D CD player left off. It upsamples at 192K and has generally improved digital performance. The choke regulated power supply has been refined and the DAC and filter operation fine tuned.

Of particular interest is the fact that the CD and SACD have completely separate digital paths. By this, we mean that the SACD DAC, filter and power supply are specifically and only for SACD. The CD DAC, filter and power supply are specifically and only for CD. This means that the digital performance is optimised separately for each. Most other SACD players use one digital stage to serve both SACD and CD and the result is a compromise that is perfect for neither one.

The 24 bit 192K upsampling DAC in the Tri-Vista CD player is state of the art. To increase its flexibility and usefulness, we designed a super quality interface to allow a direct digital input from another digital source This means that, in addition to playing CDs and SACDs, another digital source can be attached to the Tri-Vista and it can be used as a DAC. We hope that the Tri-Vista CD/SACD will satisfy audiophile and music lovers’ needs and desires for super quality digital source reproduction for the forseeable future.

We have spared no effort to make the limited edition Tri-Vista CD/SACD outstanding. Its sound is sumptuous and full-blooded, without being warm or coloured. The imaging is wide and deep. The Tri-Vista player is a revelation. When used with a Tri-Vista 300 integrated, you are sure of an immensely satisfying musical experience.

As mentioned, the Tri-Vista player is a limited edition. If you have a large CD collection, and are interested in SACDs, you owe it to yourself to hear this piece. "

http://www.musicalfidelity.com

Förra gången i samband med att Nuvista 3D cd:n kom så skrev dom något liknande. Och det var allvar kunde man bekräfta :-D

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn

Edited by - n/a on 2002/10/16 22:19:44
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/10/16 :  22:39:24  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Jag är imponerad av Musical Fidelity. Jag tror inte att jag har läst en hifi-tidning det senaste året utan att en ny produkt presenterats från MF.

Är det någon annan än jag som reagerat?
Go to Top of Page

HMartin
Member

119 Posts

Posted - 2002/10/16 :  23:20:35  Show Profile Send HMartin a Private Message
Varför byta cd om du har en Audionet?

Annars tycker jag om ML390s, jag har inte lyssnat på den men när 39 kom var den verkligen en upplevelse som fick mig att omvärdera CD-mediet.

Annars tycker jag att om du skall köra obalancerat finns ingen riktigt bra anledning till att gå upp från audioneten (om du nu inte känner att du måste göra av med pengarna). Varken s1 eller MF 3d är värda de extra pengarna (om du inte tänker köra s1 direkt till slutsteget) tycker jag, men jag är ganska snål av mig. Kan du köra balancerat är det en annan femma.

Någon som vet om Accuphase finns i Stockholm och isåfall var, skulle verkligen vilja höra 85´an (inte för att jag har råd, men det kostar inget att drömma).

/H Martin
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2002/10/17 :  00:38:39  Show Profile Send 10 a Private Message
Resolution Audio Opus 21 ska ju vara hur trevlig som helst. En aning svår att få tag på i Sverige förstås, men den finns i England och dit är det ju lätt att ta sig. Kostar $3k i USA, £3k i England och kan ses på http://www.resolutionaudio.com/.

[edit]Om man vill läsa en recension, finns en här: http://www.positive-feedback.com/Issue1/resolutionaudioopus21.htm.[/edit]

Edited by - 10 on 2002/10/17 00:41:42
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/10/17 :  01:02:01  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
Jag är imponerad av Musical Fidelity. Jag tror inte att jag har läst en hifi-tidning det senaste året utan att en ny produkt presenterats från MF.

Ja minst en till

Dole: glöm inte att kolla Sonys, Phillips, Pioneers mfls värstingar, tyvärr lite tråkigare kanske.

borde vara en ny AX10* på väg från Pioneer eller i vart fall en uppgradering.

*DVD/SACD/DVD-AUDIO/CD-spelarn avses

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/10/17 :  08:09:08  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by HMartin

Annars tycker jag om ML390s, jag har inte lyssnat på den men när 39 kom var den verkligen en upplevelse som fick mig att omvärdera CD-mediet.

Annars tycker jag att om du skall köra obalancerat finns ingen riktigt bra anledning till att gå upp från audioneten (om du nu inte känner att du måste göra av med pengarna). Varken s1 eller MF 3d är värda de extra pengarna (om du inte tänker köra s1 direkt till slutsteget) tycker jag, men jag är ganska snål av mig. Kan du köra balancerat är det en annan femma.

Någon som vet om Accuphase finns i Stockholm och isåfall var, skulle verkligen vilja höra 85´an (inte för att jag har råd, men det kostar inget att drömma).

/H Martin

Jag ska låna hem en 390s och testa här så småning om hade jag tänkt mig.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/17 :  08:14:03  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
gääääsp

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/17 :  08:36:52  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Är den trötter eller bara utråkad av pratet om cdspelare?

quote:
Originally posted by sladd

gääääsp

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/17 :  08:41:38  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Mikael2

Riktigt Kristofer det har delvis med namnet att göra men ett "namn" är väl något man förtjänar genom bra produkter

Javisst är det så, men det här har även till viss del med den amerikanska ekonomins styrka att göra. Dvs de kan ta ut höga priser eftersom det finns folk som både eftersträvar statusen i märket och har råd att betala för det. Efter vad jag läst så har hifi länge varit mer statusbetonat i USA än i Europa. MvhKristofer
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/10/17 :  13:20:06  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

gääääsp

Kul testa testa testa

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/10/17 :  13:48:27  Show Profile Send j.persson a Private Message
Varför inte spana in Meridian? De ser ju lite goofy ut, men jag har fått för mig att det är fin teknik, no-nonsense bygge helt enkelt.

Har tyvärr ingen hands-on erfarenhet av dessa.

Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/17 :  18:58:09  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by Mikael2

Jo. Musical Fidelity är bäst. Helt enkelt... hehe... :-D

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

HMartin
Member

119 Posts

Posted - 2002/10/18 :  01:06:45  Show Profile Send HMartin a Private Message
quote:
Originally posted by dole

quote:
Originally posted by HMartin

/H Martin

Jag ska låna hem en 390s och testa här så småning om hade jag tänkt mig.

Det skulle vara kul om du berättar hur du upplever skillnaden mellan 390s´en och Audioneten.
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/10/18 :  08:21:32  Show Profile Send dole a Private Message
Förhoppningsvis är Audioneten bättre.
För det är bättre för min ekonomi

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000