Igår pajade tv:n. Jag ämnar alltså köpa en ny, och undrar om jag kan få lite tips. Jag vill betala max 4-5.000 kr, vill möjligen ha en digitalbox inbyggd om möjligt, och vill ha en bild som är naturtrogen och lite varm till sin karaktär osv.
Philips, Panasonic och Sony är enligt mig de tre bästa tillverkarna, i nämnd rangordning om man får generalisera liite...
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Greensleves - Jag har god erfarenhet av Net-On-Net och deras eget märke Centrum. Bra standard-TV helt enkelt. Det enda jag har att anmärka på är att teckensnittet i Text-TV:n är lite tunt och kan vara svårläst för vissa. Det går att få widescreen 100Hz 32-tummare för de pengar du nämner.