Vad har ni för funderingar angående Audio Pro A4-14. Vad är skillnaden mellan Zero-modellen och den som fanns innan. Jag har ett quad 34 försteg som jag har för mig skall funka bra ihop med dessa. Dessa kostar typ 5000:- beg finns det nåt bättre alternativ i att köpa (begagnade) passiva högtalare med separat slutsteg i den prisklassen? Har haft svår att finna info om denna högtalare på nätet så all info emottas tacksamt
MVH
Daniel
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman
Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Zero modellen har jag aldrig hört, men den vanliga mkI och mkII var ju trevlig. Priset på ett sådant par borde dock hamna på 3.000:-, om de inte är nyrenoverade eller så! Zero kan KANSKE vara värda 5´. Ska du köpa mkI eller mkII ska du köpa dom "live", många ex är ganska rassliga i kontakter och pottar. De har ju några år på nacken nu .
Distortion, typisk: Vid 86 dBspl vid 1 meters avstånd i halvrymd: mindre än 0,5% inom angivet frekvensområde. vid 96 dBspl vid 1 meters avstånd i halvrymd: mindre än 0,7% över 120 Hz och mindre än 3% under 120 Hz.
Upp till 110 dBspl kan återges rent över 100 Hz.
Uppgifterna är hämtade från instruktionsboken
Hälsningar Janne
P.S. Har funderingar på att sälja mina är du intresserad så skicka ett mail på jalk@hotmail.com D.S.
"Den som gräver en grop åt andra, använder oftast en spade..."
En liten fråga: Sitter slutsteget fast i själva högtalarlådan? Behöver man i så fall inte dra någon högtalarkabel mellan steget och högtalaren. Vad är skillnaden mellan zero och mk 1 och mk 2?
Mvh
Daniel
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman
Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus