Skulle vilja ha lite tips på högtalarelement som är väldigt känsliga(95dB/spl +) och kan spela rätt så mycket bas. Har ni några tips? De får gärna vara ganska billiga, två eller envägshögtalare får det nog bli och det lutar mot tvåväg. Högtalarna ska framförallt vara party, ta med sig till stranden.
De är tänkta att drivas med en T-amp, dvs typ 10 digitala watt.
Förresten....vilken typ av låda handlar det om.....olika element passar till olika lådtyper.. Edit: stavning
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Priset på de två undre var i överkant men det kan gå, när jag är på humör .
Jag vet inte riktigt vilken typ av låda men eftersom det handlar om att få anska mycket bas ur ganska liten låda så tycker jag att det känns bäst med basreflex, men jag vet inte riktigt. Helst skulle jag väl bygga horn men det känns lite segt att släpa runt på. Någon som har några andra alternativ?
Eventuellt skulle jag kanske kunna bygga ett superstagat horn i 7mm plyfa, då skulle det ju kunna bli ganska lätt och det vore ett roligt experiment, men jag vet inte hur stor chans man har att lyckas med något sånt.
Tänker att högt Qts kanske kan passa för att få mycket bas, en liten puckel liksom.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor