HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Snälla, vill någon tipsa om en billig CD-spelare??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

julbingo
Starting Member

45 Posts

Posted - 2002/10/17 :  17:54:51  Show Profile  Visit julbingo's Homepage Send julbingo a Private Message
Jag är ute efter en så bra CD-spelare som möjligt för runt 2000 kr... Är detta möjligt? I så fall, vilka märken skall jag kolla på? Är Sony's CD-spelare någonting att ha? Jag kan nämligen kanske få bra pris på just det märket...

Alla tips tas emot oerhört tacksamt!!

Bilder på mitt system
Alla mina filmer

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/17 :  18:03:07  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:
Originally posted by julbingo

Jag är ute efter en så bra CD-spelare som möjligt för runt 2000 kr... Är detta möjligt? I så fall, vilka märken skall jag kolla på? Är Sony's CD-spelare någonting att ha? Jag kan nämligen kanske få bra pris på just det märket...

Om du skall lägga 2k så kolla begagnat !!!

Om du inte vet hur bra prylen är så kan du ju lägga en fråga här så finns det säkert någon som kan svara på om den är värd det dom vill ha för den och hur bra den är !! =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

julbingo
Starting Member

45 Posts

Posted - 2002/10/17 :  18:07:38  Show Profile  Visit julbingo's Homepage Send julbingo a Private Message
Vad säger ni om Sony CDP-XB740 QS då? Den kostar runt 2800 kr. Vilket är kring min maxgräns ungefär...

Bilder på mitt system
Alla mina filmer
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/10/17 :  18:40:21  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Som sagt, kolla begagnat. Det borde inte vara svårt att få en trevlig begagnad cd-spelare för det pris du nämner. Hur bra eller dålig Sonyn är har jag ingen aning om, men du kan ju alltid provlyssna!
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/10/17 :  19:47:31  Show Profile Send AKA a Private Message
Köp en begagnad Cambridge CD. Det är mitt råd.
Nypris på modellerna ligger mellan 3000-4000kr.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/10/18 :  09:54:00  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Sonys billiga och lite dyrare CD-spelare har jag generellt haft mindre bra erfarenheter av. De har låtit lite "essiga".

Däremot har jag haft generellt bra erfarenheter av Samsungs DVD-spelare, när det gäller CD-ljudet. Ljudet har varit åt det neutrala hållet. De har AKM D/A-omvandlare som har varit nästan helt OK i alla apparater jag testat som har dessa. Nu verkar de inte har problem med lasrarna eller vad det var för fel, som var mycket vanligt på 611 och 811.

Dock byter både Samsung och Sony modeller hela tiden och man hinner ju inte testa alla. Jag tror att Samsung mestadels har gjort kosmetiska förändringar på de senste modellerna. De är förvånansvärt bra att spela upp SuperVCD också fast detta inte anges att de klarar. Toshiba DVD ska klara SVCD, men på dem hackar bilden mycket störande. Med näöstan samtliga DVD-spelare tar det dock lite extra tid innan CD-ljudet börjar låta från det att man lagt i skivan, jämfört med vanliga CD-spelare.

Samsung är värd att kolla upp i alla fall.

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/10/18 :  10:19:16  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
quote:

Hm,
CD spelare har väl ungefär samma andrahandsvärde som andra datorer.
Sålunda skulle man ju kunna hitta en några år gammal 6-8 kkr spelare för kanske tvåtusen.

Samtidigt så utvecklas ju spelarna snabbt och en senare generation ger ofta betydligt mer för mindre pengar än en två år gammal.

Man kanske kan säga att dagens lite rappliga lågprisspelare dock har modernare (mer välljudande?) elektronik, än en äldre och solidare modell.
Det är ju trots allt utanverket, känsla i knappar etcetera, som kostar de stora pengarna numera och elektroniken som bara blir allt billigare...

Strmbrg,

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page

julbingo
Starting Member

45 Posts

Posted - 2002/10/18 :  11:40:32  Show Profile  Visit julbingo's Homepage Send julbingo a Private Message
Nu har jag bestämt mig för att köpa en Sony CDPXB930 begagnad för 2500 kr. Den är köpt för 1 år sedan för 4000 kr och har 1 års garanti kvar.

Vad säger ni, blir det ett bra köp?

Bilder på mitt system
Alla mina filmer
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/10/18 :  11:55:52  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
quote:

Nu har jag bestämt mig för att köpa en Sony CDPXB930 begagnad för 2500 kr. Den är köpt för 1 år sedan för 4000 kr och har 1 års garanti kvar.

Vad säger ni, blir det ett bra köp?

Det blir säkert ett bra köp! Det är nog snarare ganska svårt att göra riktigt dåliga köp, då alla maskiner fungerar alldeles utmärkt!
De skillnader som finns måste man förstora upp ganska rejält för att överhuvudtaget hitta!

Mvh
Strmbrg,

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000