| Author |
Topic  |
|
|
Muse
Member

1232 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 19:14:58
|
Med brinnade engagemang både för musik/hifi samt god whisky drar jag härmed igång forumets whiskyklubb!
HFWC??
Själv så är jag insnöad på Islay-whisky och favvon är Ardbeg.
Whiskyskåpet består just nu av:
Ardbeg "10yo" Ardbeg "Uigeadail" Bowmore "Surf" Bowmore "Mariner"(Wow!) Bowmore "Darkest" Caol Ila "15yo" Laphroaig "10yo Cask Strength" Lagavulin "16yo" Springbank "Port Wood 14yo" Dalwhinnie "15yo" Balvennie "Double Wood"
Och givetvis några sup-offer när polarna kommer: Fameous Grouse Glen Grant(prova!)
Hur ser era barskåp ut??!!
//Uisquebaugh!
|
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
govinda
Med nytt namn

2292 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 19:42:05
|
Hej Muse
Trummisar skall väl dricka Jack Daniels
Min Bartunna Rymmer bland annat!
Jack Daniels Funkar godkänd Glenlivet"Archive" Mycket god Highland Park Mycket god Macallan funkar Lagavulin- Smakar som kölsvinet på en fiskebåt gammal disel och tjära knockando Eftersmak av finkel nja 2utav5 Fameous Grouse ok
Jag är nyfiken på Bowmore Mariner
Jag har smakat 12årig och 18årig Bowmore kom inte håg vad den hette
mer.
Den 18-åriga skall jag handla vid nästa tillfälle.
Mvh Anders |
 |
|
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 20:01:25
|
Lite av varje, byts med jämna mellanrum.
Det värsta jag smakat är en 105 årig malt, glömt namnet, på en whiskyprovning smakade värre än rävgift(eller JD). Den godaste...får återkomma. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2005/06/17 20:02:12 |
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 20:29:25
|
Börjar få en liten samling hemma. Dock inga dyrgripar, nån måtta får det vara på spritpriserna  Favoriter, Laphroaig, Highland Park, Bowmore, Famous Grouse Gold, J&B... håller på och testar för full! Hittade ett dåligt kort med, men man ser i alla fall de två översta hyllorna 
 |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 20:30:34
|
| Martin.M: Samlar du bara eller? De flesta flasorna ser ju oöppnade ut. Denna dryck är till för att förtäras. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 21:15:39
|
Det är manligt att ha mycket whisky hemma  Många är öppnade och endast några cl druckna så det kanske ser ut som många är oöppnade. Jag brukar fastna när jag hittar nån god, sen dricker jag nästan bara den. Och jag dricker inte så mycket direkt så det brukar räcka länge. Brukar beställa ett lass från tyskland då och då med godsaker så förrådet ständigt fylls på.
edit: Ja jag skulle nog klassa mig som samlare också, målet är att införskaffa tillräckligt med flaskor för att fylla golv till tak i baren  |
Edited by - Martin.M on 2005/06/17 21:22:18 |
 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 21:30:45
|
Hade ni varit med i eoJeud, då j****r, vårt senaste möte bestod av singel malt OCH hifi, Nicks samling gav mersmak.
Muse, sök medlemsskap i eujeud, du verkar vara en "stark" kandidat, feta Infinity är en bragrund att stå på  |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 21:55:10
|
Och sen blir eoJeud uppbjudna och så var den wirren slut  |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 22:04:45
|
Drack för ett par veckor sen Oban 14 & 20 år. Kan rekommenderas, fast jag skulle nog inte lägga ut över 2000:- på en flaska själv, lite över min budget. Även 3-4 sorters schysst japansk Whisky, riktigt gott! Länsade svärfars förråd på fina prylar 
Visste ni förresten att Japanska Suntory äger Bowmore. |
 |
|
|
HJ
Member

799 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 02:50:15
|
Tjena!
Kan bara hålla med om att den bästa drickan kommer från Islay. Min absoluta favorit är Ardbeg från 1974 lagrad i 21 år och tappad av Gordon & McPhail. Tyvärr har den nått priser som är långt utanför min räckvidd. Likaså 75:an. Den 17-åriga som tappas av destilleriet är också mycket bra. Annars dricker jag mycket gärna Laproaigh "vanliga" 10 år.
Muse, ansök om medlemsskap i euJeud (risk för felstavning)! Vi har redan avhandlat vad som finns i våra skåp och planerar framtida aktiviteter utefter denna lista. |
"So here I am once more..."
|
 |
|
|
Muse
Member

1232 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 10:22:15
|
Oj, vad kul att det finns likasinnande! Fin bar Martin, respekt!
Anders.S: Bowmore Mariner och du är i himmlen!
Tackar för inbjudan som "prospect" till Oljud! Eller går man in som "hang around"? 
Vart ansöker jag?? |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 10:52:36
|
Muse
Min smak är nästan lika dan som din, bara Islay och allra helst cask strength. Ardbeg är på topp och jag flera rariteter men tänker inte öppna dom nu så det är ingen idé att våldgästa . God tvåa är Caol Ila och Laphroaig, båda cask strength som jag tycker bevarar smaken bättre. Mer rök och mer smak.
Micke
|
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 11:11:26
|
quote: §.14 Alkohol och droger - Detta är ett HiFiForum Alkohol och droger diskuteras inte på HifiForum.nu.
Även om inte Whiskey dricks för att berusa sig. Det kan tyckas hårt att moderera i en tråd som handlar om njutning, men det är enklare för alla och reglerna blir enklare att följa.
/Zalve & PAC |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
| |
Topic  |
|