Hej, läste i en gammal High-Fidelity om ett test av signalkablar, där fick Eichmann riktigt bra kritik, speciellt i förhållande till priset, har någon några erfarenheter av dessa, typ av klangfärg osv...???
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Verkar som dom var populära ett tag men har sett en hel del till salu vilket kan tyda på att man tröttnat. Så testa så mkt du kan innan köp, gärna i din egen anläggning. MEN observera att ska du komma nära sanningen om vilken kabel som är "bäst" måste du ha en väldigt avslöjande anläggning. Det är inte alltid så att den "bästa" kablen passar bäst i ditt system av olika skäl.
Jag tycker mina eXpress 6 låter riktigt bra. Kan tänka mig att en av orsakerna till att många byter är att de oftast (även om det går att beställa annan) säljs färdiga i 1,5 meters längd. Efter ett tag kommer man kanske på att man behöver egentligen 70cm eller 1,6 meter. Så var det med mina Eichmann högtalarkablar, efter byte av högtalare var kablarna 10cm för korta.
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12