Fast i likhet med alla andra sådana program tar det ett tag att komam ingång, om du tittar under "downloads" så hittar du en del extra dokumentation (inklusive en tutorial på svenska) som du nog bör titta lite i.
Jag kan också rekommendera Eagle,när man väl lärt sig det är det mycket smidigt. Freewareversion är begränsad till 80*100mm,men det räcker bra i många fall. Om man dessutom ska anlita olimex för korttillverkningen räcker det att maila över .brd-filen programmet skapar.
Med detta programm kan man rita kretskort stora som A4-papper...minst...lite mer lättarbetat än eagle...men som sagt ingen automatisk "layoutritning"....kom bara ihåg att automatritning av layout har sina begränsningar..
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Bland <SKÅNING> köbeprogrammen </SKÅNING> så tycker jag att PADS från Mentor Graphics funkar jäkligt bra. Skilda program för schema och PCB men med en bra integrering mellan dem så man kan köra schemat i ett fönster och ha PCB't i ett annat så ser man hela tiden vilken komponent man jobbar i. Med två skärmar är det ännu glassigare men nu är vi inne på överkurs.