| Author |
Topic  |
|
|
Nothing
Member

570 Posts |
Posted - 2005/06/28 : 14:45:49
|
Ännu ett musik tips från mig.
Gillar ni Porcupine tree, spocks beard, Transatlantic, Marillion, Kevin gilbert, Kevin moore, Peter Gabriel, o.s.v. Då gillar ni det här. Mycket lugnt och melodiskt kul blandning av gammalt och nytt.
http://www.kinomusic.com/index.htm |
|
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2005/06/28 : 20:25:10
|
Kanonmusik. Jag har beställt.
Har du fler tips??
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2005/06/28 : 20:52:46
|
| Kolla även upp "It Bites" som Kino-sångaren/gitarristen John Mitchell är med i. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2005/06/28 : 21:06:31
|
Nä - It bites har jag redan men gillade inte riktigt så jag gav den till brorsan som gillar dom skarpt.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
|
Nothing
Member

570 Posts |
Posted - 2005/06/28 : 22:25:49
|
@ayn Såg att du upptäckt kevin gilbert!  Du har säkert snirklat dig igenom projekterna 'Giraffe' och 'Toy Matineé' och allt annat han gjort?
Toy Matinee har jag inte sån koll på, tyckte inte det jag hört tilltalade mig så värst!
Därimot Giraffe är mycket bra. Låten 'progress' från 'Giraffe - View From Here' helt underbar låt! tycker den summerar kevin gilbert's sound ganska bra.
Jag tycker allafall att Kino´s sound lutar mycket åt Kevin gilbert´s. |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2005/06/29 : 00:04:48
|
Jo, "Shaming of the true" växer bara mer och mer faktiskt Lyssnar till och med på texterna, det är inte ofta som de är bra nog för att jag ska orka med det...
Giraffe har jag inte dykt ner i (svåra att få tag på har jag fått för mig?), däremot fick jag tag på ett ex av Toy Matinee. Kan hålla med om att det nog inte är så värst intressant om man kommer från 'progfåran' och väntar sig nåt liknande. Toy Matinee är västkustrock, typ. Mig passar det bra, för jag är i grunden västkustare.
Angående Kino så har jag lyssnat på skivan fem-sex gånger nu, det är bra men inte så bra att jag köper den, tror jag. På det viset liknar det Transatlantic rätt mycket (de har ju samma basist och allt), lite neoproggigt sådär.
Försöker komma på vad mer man kan rekommendera. Sneglar man lite mer åt neoprog-hållet finns det ju drösvis med band att upptäcka - Flower Kings och Kaipa är väl ganska kända, men även The Tangent lirar liknande musik (det är trots allt Roine Stolt - det är virrigt att hålla koll på alla band killen spelar i). Deras skiva The Music That Died Alone är rätt kul. Shadow Gallery (med Arjen Lucassen från Ayreon) funkar också. Framförallt ska man dock lyssna på Porcupine Tree. Det nämner jag inte för att det är ett nytt tips, för det är det inte, men alla borde lyssna på Porcupine Tree. Världen blir bättre då. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|