Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Ja, verkligen en udda lösning. har sneglat på den tidigare. nackdelen är väl att de tar stor väggyta. återigen måste man ha en förstående kvinna i huset
är det någon som får grepp om hur man får till dessa, fanns ingen ritning vad jag kunde se, men däremot en beskrivning hur man får till formen. Nån som är sugen att översätta lite, min engelska är kass
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Just den högtalren på bild här uppe kan inte kallas hor. Möjligtvis en basreflex med hornformad port. Porten blir lite kortare när den utformas på detta sätt.
Hornet i denna länk http://www.cornu.de/flat1_tech.html#da som också kommer från länken ovan har en riktig hornutformning. Läs noga specifikationerna så ser ni att killen måste vara skvatt galen. Han tar 19.000 euro för högtalaren!!
Och sen behöver man ju kablage till minst 150.000 också (om man inte år medlem i HIFIFORUM, Teknik och DIY och fixar dom själva för ett par 100-lappar)
Horn jag gillar att lyssna till. Lite udda lösning. Men dom är avstämda och beräknade för rummet och låter riktigt bra. En del känner nog igen killen på bilden
Ett liten springa på 1x5 meter i vardagsrummet. Nästan vem som helst kan trilla i Mr B Hansson är nere o kryper Bild från källaren. Här sitter det 2 st 12"klangfilmsbasar
Det finurliga är att det är 5 meter både till fronthögtalarna och till bashornen från lyssningsposition, stor koppling mellan luften i rummet o membranen samt att det inte är såå skrymmande (i samma rum alltså)
Tänkte lägga till bilden på frontarna. Det är ett chaverex system som Rauna en gång tillverkade. Alla som inte kunde gjuta bashorn fick stora fina bashorn placerade i fronten (har setts tidigare på detta forum)