Beror på vad du jämför med. Har haft ett 216 och kan konstatera att det driver på mycket bra. Fint och rent ljud. För min smak lite för omusikaliskt och ocharmigt. Beroende på dina ljudieal så kan den nog säkert passa. Kombinationen står sig i vilket fall som helst mycket bra mot konkurrenter!
Erinrar mig om att Hifi&Musik gjort ett test av olika förstärkarkombos, där denna NADkombo aspirerade! Kolla upp det! Var något år sedan!
kombinationen i Hifi & Musik nr1 2000 var 116/216, kombon fick bästa ljud i den fighten. I en blandning av fabrikaten så utsågs Nad116 å Rotel971 som den bästa. Har själv 118/216 å det funkar. 114/216 går väll att hitta för ca. 4000:- beg.
Jag kör också den kombimnationen, 114/216/216, fast jag har 2st, ger ut en 2x400 i 8ohm. Du får en bergfast rapp bas. Mycket prisvärda! Och levererar massor av ström!
Misstänker starkt att 114 försteget är den svagare av de två så jag tror att du skulle tjäna på att använda 216 steget tillsammans med ett bättre försteg. Har själv kört ett 216 steg tillsammans med ett Rotel RC-995 försteg och jag var helnöjd med tanke på priset. Steget arbetar nu som sub-steg i hemmabion och det verkar trivas bra. Helt klart prisvärt!