Då var det äntligen dax för en ny trip till peking... :) och denna gången tänkte jag utforska hifibutikerna som säljer inhemska fabrikat lite närmare. Någon som har några adresser att dela med sig? :)
Jag fann aldrig några butiker med inhemska märken i Peking, men posta gärna om du finner några! Däremot finns det en B&W-butik i Oriental Plaza där man kan lyssna på B&W 800 med Rotels stora stärkare, kuligt.
Adresser i Kinesiska städer är riktigt svårt för de namnen som vi kan skriva och uttala är inte de som hjälper en Kinesisk taxichaufför... Nästan varje gata har ett engelskt och ett Kinesiskt namn så man behöver adresserna på kinesiska en lapp att visa i taxin.
Men, jag har några telefonnummer som du kan ringa och be dem snacka Kinesiska med taxichauffören. 1. En butik aom säljer bla Xindak har telefonnummer: 62271368. 2. På samma gata finns en CAV-butik och de har telefonnummer 13520259704(tror jag...).
Hoppas det kan vara till hjälp.
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister