TBA: I´ll do my best. Ska dit med sambo och ett barnbarn så jag vet inte hur mycket tid det blir till skivletande men hoppas kan man ju....själv letar jag efter vinyl men har ingen aning om hur stort det är i Frankrike.
Tillbaka från Paris. Var inne på FNAC och Virgin vid Champs Elyseé, stort och mycket av allt men dyrt. FNAC hade en liten hylla med SACD den var belägen vid jazzavdelningen om jag inte minns fel. Det var mest klassiskt och jazz och en del underhållningsmusik. Inte särskilt imponerande.
Virgin hade inga SACD men en del DVD-audio och vinyl. Vinylen var inom soul/funk, jazz och hårdrock och kostade mellan ca 25-50 €. Som tur var, med tanke på priserna, kunde jag konstatera att dom skivor som var intressanta hade jag redan. Det blev inga inköp.
Hittade ett par butiker som sålde begagnade skivor men dom var tyvärr stängda. Den ena låg på rue Filles du Calvarie, där fanns även en trolig hifibutik mittemot, och den andra på rue Rambutau vid Les Halles.
Några hifi-butiker lyckades jag inte hitta trots mycket rundvandring, dom låg inte på fina gatan iaf.
Typiskt den butiken gick jag förbi (bodde på Rue Oberkampf) men då var den stängd. Försökte hitta den dan därpå men gick vilse. Hade tatt några bira med hööög promillehalt. Har för mig att det låg en skivaffär som verkade ha begagnad vinyl mittemot. Den var såklart oxå stängd när jag gick förbi....såg intressant ut.