| Author |
Topic  |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 16:04:06
|
Har efter mycket lyssnade och hemlånande äntligen börjat känna att jag har hamnat på rätt spår.
Har lyssnat en hel del på Jm Lab Electra 926 tillsammans med en Lavardin stärkare och en audio analogue pagnani cd och jag tycker det låter riktigt bra. Så bra faktiskt, så att det känns som jag kommer slå till på detta, men kanske med en Audio Analogue maestro cd istället för pagnanin.
Tänkte bara höra om folks åsikter om detta "paket" här på forumet och om nån har nåt annat som dom tycker att jag bara måste lyssna på innan jag slår till?
|
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 16:06:22
|
Vad i samma prisklass har du redan lysnat på förutom detta? Och vad fick dig att föredra detta? |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 16:56:05
|
Jag har lyssnat på en hel del, Nad silverline, arcam fmj serien, thule, Monitor Audio gold serien, Audiovector m3 signature och avantgarde, classé, musical fidelity, QRS, amplifix och cdfix, vincent, B&W Nautilus, Marantz, Dynaudio och en massa annat..
Jag har egentligen inte gillat Jm Lab innan, men tillsammans med audio analogue och lavardin så lät dom så sjukt bra. Det var en helt annan högtalare än jag hört när jag körde dom med andra grejer. Det som fick mig att välja just detta är att jag för första gången inte hade någonting alls att klaga på typ. Möjligtvis att jag skulle önskat lite djupare bas men det kan jag gärna offra.
I och för sig så lät det ännu bättre med en krell cd än med audio analogue, men då så är det ett stort steg upp i pris också.. |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 17:50:14
|
quote: Originally posted by Akhenaton
Har efter mycket lyssnade och hemlånande äntligen börjat känna att jag har hamnat på rätt spår.
Har lyssnat en hel del på Jm Lab Electra 926 tillsammans med en Lavardin stärkare och en audio analogue pagnani cd och jag tycker det låter riktigt bra. Så bra faktiskt, så att det känns som jag kommer slå till på detta, men kanske med en Audio Analogue maestro cd istället för pagnanin.
Tänkte bara höra om folks åsikter om detta "paket" här på forumet och om nån har nåt annat som dom tycker att jag bara måste lyssna på innan jag slår till?
Jag hade slagit till direkt !!! verkar vara ett kanonpaket, hade jag valt cd, hade det nog blivt maestron Good luck Lars
  |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 18:04:24
|
| Jo, jag lutar också mer och mer åt Maestron! |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 18:08:23
|
Jo, jag lutar också mer och mer åt Maestron!
Ett bra val !!!!
  Lars |
 |
|
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 22:28:24
|
| Det är väll inte någon idé att tveka nu! Du har ju lysnat på massor innan! |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
Tifosi
Member

425 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 22:33:03
|
| Får man fråga vilken Lavardin det var? Är själv lite nyfiken på lämpliga stärkare till mina 926or. |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 22:35:08
|
quote: Originally posted by Tifosi
Får man fråga vilken Lavardin det var? Är själv lite nyfiken på lämpliga stärkare till mina 926or.
Lär väl ha varit IS modellen för cirka 21.000 kr It modellen går ju lös på cirka 43.000 kr
Lars |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 00:44:51
|
| Jag upplevde det också som att Lavardinen funkade suveränt bra med electra 926. Det var en Lavardin som jag inte kommer ihåg modelbeteckningen på men som kostar 23500kr. Jag har för mig det finns nån som heter IS2 eller nåt sånt, men jag kanske bara drömt det.. |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 00:57:05
|
Jag upplevde det också som att Lavardinen funkade suveränt bra med electra 926. Det var en Lavardin som jag inte kommer ihåg modelbeteckningen på men som kostar 23500kr. Jag har för mig det finns nån som heter IS2 eller nåt sånt, men jag kanske bara drömt det..
Nej som jag nämnde i svaret ovan så heter den IS Mvh Lars |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 02:04:10
|
| Japp, du hade rätt. har kollat upp det. |
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 10:50:56
|
| ett bra val kommer nog låta riktigt fint när du får hem grejerna =) jmlab är dessutom roligare än audiovector 7dar i veckan |
 |
|
|
JMlab
Member

595 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 14:07:51
|
Grattis till ett bra val enligt min erfarenhet lirar de valda delarna mycket bra tillsammans mvh JMlab |
 |
|
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 23:36:18
|
Har du lyssnat på JMLabs 906'or... har själv lyssnat på 926 och 906 och insett att 906'rna låter lika bra i diskant/mellanregister när det gäller detaljerna (speciellt röster) samtidigt som de har en fantastisk luftighet. Jag var själv inne på 926 men har nu beställt stativarna, du förlorar på detta sätt ännu mera lågbas men tjänar en god 15 tusenlapp (ny sedel iom EU ) på detta. Kanske du kan köpa en maestro då med gott samvete.
Min egen idé är att vid ett senare tillfälle komplettera min anläggning med en högkvalitativ subbas för hantera de nedre regionerna...
som sagt bara ett tips..
 mvh//jouni
|
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/10/20 : 12:55:58
|
Jag är rätt skäptisk till att hänga på subbor till stativare, då det kan bli vanskligt att få "gapet" mellan subban och stativarna att låta bra. Det brukar oftast bli ett hål där stativarna slutar och subban tar vid...
Sen lät 926 så bra att jag är helt såld på dom...
|
 |
|
| |
Topic  |
|