HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HK 670:s hörlurs utgång: bra dålig eller vad??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/18 :  23:59:57  Show Profile Send Steve a Private Message
Hur ligger det till med hörlursutgången på 670 är det bra nog eller+
Vad tycker ni som har förstärkaren

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/10/19 :  10:03:53  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Den funkar tillfredställande för mig...
Go to Top of Page

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/19 :  10:07:01  Show Profile Send Steve a Private Message
quote:
Originally posted by millenniumking

Den funkar tillfredställande för mig...

O.K vilka lurar använder du
Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2002/10/19 :  10:07:44  Show Profile Send Kreator a Private Message
Den är OK men inte mer! Har du ett par seiösa lurar så måste du skaffa en separat lurförstärkare för att få ut det optimala!

En billig och bra är Creek OBH-1 (tror jag den heter!?), den kostar runt tusenlappen.

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/19 :  10:10:29  Show Profile Send Steve a Private Message
quote:
Originally posted by Kreator

Den är OK men inte mer! Har du ett par seiösa lurar så måste du skaffa en separat lurförstärkare för att få ut det optimala!

En billig och bra är Creek OBH-1 (tror jag den heter!?), den kostar runt tusenlappen.

O.k jag har Sennhieser HD575 duger den till dem?
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/10/19 :  11:06:34  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"O.k jag har Sennhieser HD575 duger den till dem?"

Vad tycker du själv? Det beror ju bland annat på hur mycket du lyssnar i lurar. Enklast är väl att låna hem en hörlursförstärkare och se om du tycker det är värt det.
Go to Top of Page

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/19 :  11:12:06  Show Profile Send Steve a Private Message
quote:
Originally posted by Magnuz

"O.k jag har Sennhieser HD575 duger den till dem?"

Vad tycker du själv? Det beror ju bland annat på hur mycket du lyssnar i lurar. Enklast är väl att låna hem en hörlursförstärkare och se om du tycker det är värt det.

Jovisst det kommer jag att göra
Jag bara undrar över utgången på HK:n
Men jag lär ju få reda på det om några timmar för ieftermiddag hämtar jag min 670
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/10/19 :  11:22:01  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Aha, jag trodde du hade HK:n redan, sorry.
Go to Top of Page

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/10/19 :  11:31:54  Show Profile Send tek a Private Message
tror säkert hk har helt ok grejer... men en separat förstärkare som bara är till för att ta hand om hörlurar och ingenting annat ger ju bättre ljud, men hur pass stor skillnad det är törs jag inte spekulera i, lyssnar man väldigt mycket på hörlurar kanske det kan vara värt det... men jag skulle nog lägga 1000-1500kr på bättre hörlurar än en separat förstärkare..

din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer.
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/10/19 :  11:33:27  Show Profile Send yalpa a Private Message
Det här med hörlursförstärkare är lite överreklamerat. Se hellre till att du byter upp dig till HD600 på lursidan än att du skaffar nån hörlursförstärkare.
Jag har hittils bara lyssnat till X-CAN V2 och den låter som andra MF-produkter i X-serien: väldigt "hifi" ljud, brett och med bra detaljer men lite för tunnt (dock inte vasst), lamt och helt utan tryck.
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/19 :  21:02:28  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by yalpa

Det här med hörlursförstärkare är lite överreklamerat. Se hellre till att du byter upp dig till HD600 på lursidan än att du skaffar nån hörlursförstärkare.
Jag har hittils bara lyssnat till X-CAN V2 och den låter som andra MF-produkter i X-serien: väldigt "hifi" ljud, brett och med bra detaljer men lite för tunnt (dock inte vasst), lamt och helt utan tryck.

Härmed har du en inbjudan att gästa mitt hem för att höra på lama och tunna Musical Fidelity produkter i x-serien utan tryck.

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/10/19 :  21:41:13  Show Profile Send celef a Private Message
Vart hittar man Creek lurstärkare?

sound pollution
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/20 :  15:59:26  Show Profile Send n/a a Private Message
Fanns på Ljudia förrut... (usch)... men just nu vet jag inte ifall det är nån som tar in Creek till Sverige. Tråkigt nog.

//Jonas

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/10/20 :  20:03:22  Show Profile Send yalpa a Private Message
quote:
Originally posted by X-ray

Härmed har du en inbjudan att gästa mitt hem för att höra på lama och tunna Musical Fidelity produkter i x-serien utan tryck.

tack för inbjudan...

Jag har bara hört X-serien i butik och då i direkt jämförelse med Linn. Det var bra kontroll över elementen (contour 1.1) men omusikaliskt, syntetiskt. Det känndes som att anläggningen koncentrerade sig mycket på att låta väldigt rent och presentera alla detaljer med hörlurslik kanalseparation, hårresande faktiskt!

Om jag skulle göra en bil-jämförelse utan att förlora mig i detaljer och nyanser/tolkningar, så är det som att jämföra en tysk och en amerikansk V8. Den tyska går som en klocka, med lite intetsägande perfektion. Jag har dock full förståelse för folk som gillar x-serien för den har ett speciellt ljud och detaljerna är fantastiska (både ljud och utseenede), men som jag skrev innan, jag gillar lite mera råhet i ljudet.
Go to Top of Page

bjoben
Starting Member

38 Posts

Posted - 2002/10/21 :  09:27:23  Show Profile  Visit bjoben's Homepage Send bjoben a Private Message
quote:
Originally posted by Steve

Hur ligger det till med hörlursutgången på 670 är det bra nog eller+
Vad tycker ni som har förstärkaren

Jag har testat den med Philips 910-hörlur coh där tycker jag det låter gräsligt. Det känns nästan som luren är för känslig.
Luren låter bra i andra sammanhang dock.

Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2002/10/21 :  09:54:09  Show Profile Send Kreator a Private Message
quote:

HD 600 är en fantastiskt bra lur men samtidigt extremt avslöjande på en dålig lurförstärkare! Det är inte rätt väg att gå att skaffa sådana om inte lurförstärkaren håller måttet!

Det finns nog inget som har mer varierande kvalitet än de inbyggda lurförstärkarna! Generellt kan man säga att CD-spelares lurförstärkare i allmänhet är sämre än de på förstärkarna.

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/21 :  10:26:59  Show Profile Send Steve a Private Message
O.K nu har jag testa Hk:n i 2dar och lurförstärkaren är inte mycket att hänga i julgranen
Men förstärkaren i övrigt:
Det blev en jäkla fart i anläggningen.Genom högtalarna.Lurförtärkaren är jäkligt tråkig om man säger så.
Så man får väl söka efter en lurförstärkare(när ekonomin tillåter.
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/21 :  21:41:32  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

quote:
Originally posted by X-ray

tack för inbjudan...

Jag har bara hört X-serien i butik och då i direkt jämförelse med Linn. Det var bra kontroll över elementen (contour 1.1) men omusikaliskt, syntetiskt. Det känndes som att anläggningen koncentrerade sig mycket på att låta väldigt rent och presentera alla detaljer med hörlurslik kanalseparation, hårresande faktiskt!

Om jag skulle göra en bil-jämförelse utan att förlora mig i detaljer och nyanser/tolkningar, så är det som att jämföra en tysk och en amerikansk V8. Den tyska går som en klocka, med lite intetsägande perfektion. Jag har dock full förståelse för folk som gillar x-serien för den har ett speciellt ljud och detaljerna är fantastiska (både ljud och utseenede), men som jag skrev innan, jag gillar lite mera råhet i ljudet.

Inbjudan kvarstår.

//Jonas

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000