HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 En skiva som jag vill rekommendera!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/07/18 :  16:40:52  Show Profile Send gcs a Private Message
Nej jag har aldrig haft någon skiva med ABBA eller Carola men däremot så gillade jag de första skivorna som släpptes med Björn J:son Lindh på skivmärket Metronome. Skivan som jag nu vill annonsera ingår i serien Guldkorn och finns att köpa på Cdon och kostar 49 spänn. Ni som inte har den köp den och lyssna på Ramadan, Lastbrygga, Kullens fyr m.fl. Det är synd att man inte släpper skivorna i original koppling med omslag och allt som när skivan en gång släpptes då i början av 1972. Den här skivan med J:son Lindh var den tidens testskiva och jag vill lova att den verkligen håller än idag. Skivan är inspelad och mixad av Rune Persson, Björn J och Anders Burman och den är en av de första skivorna i Sverige som är inspelad på 16-kanaler på en Ampex MM1000 och på 2":s band.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000