Ett rör har gett upp i mina Audion Silver Night De rören som sitter i är Sovteks gamla modell med den röda stjärnan på. Dessa har gått ur produktion och är svåra att få tag på. Enligt utsago från den förre ägaren av stärkarna skall rören vara nya. Det rör som gett upp ser lite annorlunda ut om man jämfört med de andra. Sovtek har haft ett rykte om sig att ha något ojämn kvalite på sina rör. Man kan ju hoppas det trasiga röret är ett måndagsexemplar. Så. Vad göra Försöka få tag på ett nytt rör av den gamla modellen för att komma billigt undan och få ett enhetligt visuellt intryk? Var hittar man dessa rör? Eller köpa fyra helt nya? I sånt fall vilken typ av rör? Vilka är bäst?
Billington är nytt för mig. Någon som testat dessa rör som säljs på LH & Billington? Svetlana, ElektroHarmonix, Billington, Kina rören. Något som alla pratar om är TJ Mesh Plate. Är de värda pengarna?
Han vet råd på det mest när det gäller rör i allmänhet, och gällande hans egna konstruktioner i synnerhet. Han brukar dessutom ha en del grejor hemma som går att få loss för vettiga pengar.
Japp, du bör som akktustakki föreslår: kontakta Erik, då vet du vad du får - kollat å uppmätt på rätt sätt. Har köpt av honom tidigare, till full belåtenhet. Vänligen Draken
Mitt råd är att köpa det billigaste du kan hitta. Eventuell vinst i ljudkvalité kontra den extra kostnaden är lite för stor för min smak men det är ju induviduellt.
Mesh Platerören är balla. Iaf om man gillar lysande rör. 300B är lite veka på det området. Priserna för dessa rör är dock löjligt höga. Skulle inte tro att man får bättre ljud heller. Har för mig att man inte bara kan byta vanligt rör mot mesh hur som helst men kan inte bekräfta detta.
Äger en silver night stereo. Mina RODrör har hållt i 7-8 år ( eller mer ) nu så du har nog bara haft otur. Har du monoblocken ska du komma ihåg att köpa matchade par. Med stereosteget är detta inte nödvändigt.
TJ 300b mesh de päronformade rören är riktiga kanonrör och värt varenda krona,har dessa själv i min Audion Silver Night Mk 2. Audioconcept har dessa rör, de kostar 1500kr st. Mvh kme
Hade själv samma förstärkare som du och det blev ett REJÄLT lyft när jag ersatte Sovtek 300 B med Svetlana. Allt blev bättre men framförallt basen ..Värt varenda krona..Säkert är TJ 300 B som kme rekommenderar ett utmärkt köp till bra pris för att vara i Sverige.
De rör som hypats här är Svetlana och TJ Mesh Plate. Priset för dessa är 2160 stycket för Svetlana hos LH och 3000 paret för TJ hos Audio Concept. Ställningen väger över hos TJ om man inte går på den ekonomiska varianten 850 för ROD hos triodljud.