"Among very few loudspekers at any price that are, as near as I could tell, totally uncoulored"
Jag samtycker helt dom avslöjar ofelbart allt som är dåligt i kedjan och med LINN Ikemi som front så låter det guld.
Jag läste test på forumet om att Ikemi lät "på, forvard" men jag kan inte hålla med. Med rätt omgivning så låter Ikemin bara mjukt o varmt absolut inte hårt dessutom så har den inte bara detaljer utan rytmen finns med, den slår det mesta.
Jag kör med kimber 8TC högtalar kablar, Krell 300I som slutsteg Bryston BP26 försteg. WBT spadar på kablarna men det gäller att man har ordentlig kontakt för att det ska låta bra. Det blir lätt oxsid så det gäller att man håller rent. Slipa en gång i månaden för bästa ljud
Jag har aldrig hört Classé. Jag kanske har missat ngt. Men jag har även missat Bryston 9B slutsteg. Dom finns i Steriofiles A lista. Det verkar som om Bryston har halva priset jmf med Classé.
Efter har stoppat in Bryston försteg så har man nått närmre nirvana det som är bra på CD låter bra. Det som inte är bra "källan " låter dåligt. Jag Hadde en kompis hemma och vi lyssnade till vinyl " 80 tals " och även där lät det kanon