Den är köpt på kjell & co Jag har inga problem att få fast ledare men där skärmen sitter så blir det bara kalllödninga. jag har tyvärr inte digitalkameran hemma så jag kan inte visa en detaljerad bild över mina misslyckanden Är det nån som fått en lyckad lödning på dessa kontakter så skicka gärna en förklaring och bilder så att jag förstår...
Ps. Jag vet att frågan är pinsam men det går inget bra för mig med dessa. Ds.
Jag lär mig av att ställa dumma frågor Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Det verkar som du inte får upp temperaturen i godset där skärmen skall sitta. Prova att ta lite lödtenn på lödkolvsspetsen så du får bra kontakt till godset. Vänta tills tennet flyter ut mot godset. Nu är det dags att sätta till lödtennet. Får du ingen bra lödning nu kan det vara något av följande: Lödkolven har för dålig effekt. Obs! Varmlödning är inte bra det heller. Använd en lödkolv med temperaturreglering. Fel lödtenn eller flussmedel. Dåligt rengjorda lödytor. Fett och olja är rena döden för lödning. Rengör med teknisksprit. Är det oxid använd sandpapper eller fil.
Tack för alla svar! Jag tror att lödkolven är lite klen när det gäller detta... får gå till skolan och fixa det, ska testa att göra ett spår med gravyrpenna också och se om det hjälper... Det ska bli 3 olika tvinade sladdar: Koppar-koppar, Koppar-silver och Silver-silver Kopparen är 1mm emaljerad koppar och silvret kommer att bli 0.50-0.70mm som i silver-silver saldden kommer isoleras med teflon slang... Bilder kommer om ca 2 veckor....
Jag lär mig av att ställa dumma frågor Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com