Någon som har lyssnat på denna spelare eller har någon kommentar? Den är en av de spelare jag funderar över när jag snart ska uppgradera. Har dock inte hunnit provlyssna den än.
Bara Marantz CD6000, som jag har. Den låter bra i mina öron. CD6000 KI är rekommenderad av S. Pinkerton på rec.audio.high-end. Han gör mycket blindtestlyssningar.
Hej! Denna lyssnade jag på när jag uppgraderade min cd för ca 1 1/2 år sedan. Jämförde den då mot Arcam CD72. Tyckte att den var bra, men väldigt kräsen med inspelningarna. Det var på mer än en skiva som diskantljudet var outhärdligt. Folk brukar säga att Arcamen spelar "hårt", men jag tycker att den är betydligt mjukare än Marantz.
Lade dock inte ned speciellt stor möda på kringutrustning (kablar etc). Till slut köpte jag Arcam.
Någon som har lyssnat på denna spelare eller har någon kommentar? Den är en av de spelare jag funderar över när jag snart ska uppgradera. Har dock inte hunnit provlyssna den än.
Tjena! Jag äger en sådan KI-spelare sedan i maj. Tycker att den låter bra, hur bra är svårt att säga då jag inte jämfört med så mycket annat. Men den reagerar positivt på diverse dyrkablar <5000kr samt så gynnas den av att byta fötterna mot mjuka vibrationsdämpande. Någon sa att den spelar hårt, det har jag hört fler säga men jag har inga problem med det hemma. Dock funderar jag på uppgradering...