Har funderat det där med en Behringer som aktivt filter. I framtiden funderar jag på att ha mitt Dahlbergband med ett mellanregister samt en aktiv bas med delning ca 100Hz.
Den atkiva basarna skall drivas med ett separat slutsteg då dessa har en lägre verkningsgrad än de övriga elementen. Min tanke är att dela basen-mellanregistret med en Behringer och mellanregistret-bandet passivt.
Frågan är hur man ska göra detta.
Ska man låta Behringern dela högpass på basen och lågpasset på mellanregistret kombinerat med passiv delning på mellanregistrets högpass samt diskantens lågpass
eller
Ska man låta Behringern dela högpass på basen och och passiv delning på mellanregistrets högpass och lågpass samt diskantens lågpass.
eller
Ska man låta Behringern dela högpass på basen, mellanregistrets högpass och lågpass och den passiva delningen endast på diskantens lågpass..
Vilket är bäst? Jag vill alltså låta ett slutsteg driva mellanregister-bas (bästa slutsteget) och basen med ett annat. Jag vill om möjligt undvika att sätta Behringern i signalvägen före en passiv delning.