Nu är jag i byggartagen och ska bygga ett stereorack/hylla. Jag tänkte sätta fast lysrör på ena sidan av hyllplanen och hade då tänkt mig att det skulle lysa "igenom" men att ljuset ska brytas i kanterna (ungefär som på bilden). Jag har förstått att man inte riktigt kan ha glas för det bryter inte ljuset tillräckligt mycket så jag har nu beställt plexiglas istället. Men glasmästaren var osäker på om det skulle funka...
Vad tror ni? Alla tips och tricks mottages tacksamt
Jag skulle inte stätta ett lysrör nära min stereo det kommer antagligen brumma något fruktansvärt... men det finns snygga dioder som slang som denna http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=63208&path= Innan du bugger nåt så testa att lägga belysningen nära stereon och se om det brummar....
Jag lär mig av att ställa dumma frågor Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor