En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Nja, en frekvenskurva enbart säger inte så mycket mer än vad en skalär mikrofon onaxis har samlat in.
Det är i tidsplanet man kan hitta problematik som särskiljer element med virtuellt lika FR kurvor.
Faktiskt kan man hitta orsaker till oskarpa fantomer och tex. "image split" även om "tone coloration" är delvis en funktion av FR.
Bara en FR kurva är lika missvisande som Frkurvor för kantdiffraktion om inga baffelmått är angivna .Tidsinformation behövs även här för att få en HRIR upfattning.
Håller fortfarande på att dela vid 5 KHz trots din fina kurva.
Man får väl prova lite olika konfigurationer. Tack för tipsen.
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
quote:Ville bara berätta att FT17H nu finns att köpa på Hifikit
Där ser man. Lite dyrt blir det tillsammans med ett element som kostar 90:-.
Jag undrar om inte en band-diskant från response vore nåt (kollar i den nya hifikit-katalogen)...495 spänn...inte tokbilligt precis men..ska ha ditt projekt i åminnelse när jag bläddrar vidare
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor