Hallå jag skall ha ett par tractrix horn till mina byggen men var kan man köpa dem ? Jag vill ha ett par 300hz runda tractrix horn till mina 2" drivers. B Edgar säljer sådana för 900 dollar/par men jag tycker de är lite dyra. De behöver inte var av ädelträ plast fungerar också.
Jag jobbar för mycket just nu för att göra egna men är det någon som har färdiga ritningar kanske jag får tänka om.
Tack frode jag har tittat på dem också men de är ännu dyrare än B edgars horn. Jag skall maila dem och se när man kan få ett par plast horn. Sen är de i usa det brukar ta en j..la tid att få grejer därifrån. Det måste finnas någon närmare i europa som tillverkar sådana. Stereo lab i tyskland tillverkar 400hz horn men jag vill se om jag kan hitta några 300hz eller lägre.
Tjena! Det blir nog billigare att be nån med datorstyrd svarv att svarva ut en mall i nått material (MDF, stål, plast? ) och sen göra kopior i glasfiber. Kanske finns möjlighet för dig att starta eget sen
Jag är bara lite hied som det heter på skånska , jag vill inte vänta på grejor när jag tänkt klart o bestämt mig.
classe du funderar inte på att såga upp ett par imperial horn till mig i en byggsats som bara är att limma ihop .
Sajber dina horn är ju fina. skulle vilja komma o kolla på dina horn för att se dem live. jag har inte så långt till Bara ( Lund ). Jag skall kolla runt lite efter en data svarv.