HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behöver lite råd om förstärkare och cd.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/10/22 :  01:43:20  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Halloj! Tänkte höra om nån kunde ge mig lite råd. Jag funderar på att köpa ny förstärkare och jag har kollat på Arcam FMJ A32 och cd spelaren Arcam FMJ CD23.

Vad tycker ni om det här, är det värt pengarna eller ska man satsa på något annat? Bör man lägga mer på tex stärkaren än cd eller är det här en bra kombination?

Finns det någon för eller nackdel att ha en intergrerad förstärakre i stället för preamp och steg?

Tacksam för lite tips och respons!

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/22 :  08:12:11  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Vad som är en "bra" kombination kan bara du själv avgöra. Arcam är ju ett bra köp på det viset att det är känt, liten risk för krångel om du skulle få problem eller vilja sälja det.

Prisvärdheten kan också bara du själv avgöra. För många är den uppenbarligen rätt eftersom Arcam är ett av de största märkena försäljningsmässigt.

Men är kombin rätt för just dig? Har du lyssnat på flera andra kombinationer, har du lyssnat på rör, vilka högtalare har du, vilken musik spelar du, vad är det bästa du hört?????

mvh

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/10/22 :  09:07:18  Show Profile Send yalpa a Private Message
För och slutsteg ska man ha om vill biampa eller behöver mycket kraft. Sen kan det vara kul om man vill ha ytterligare en signalkabel och strömkabel att leka med, helt enkelt fler variabler som kan få en att bli lycklig/tokig.

Arcam X2 är kul, akta dig bara att det inte blir för ljust! Lätt att imponeras av utsträcktheten i diskanten, mindre roligt att leva med det en längre tid. Numera är det riktigt svårt att få ihop en anläggning som inte har en överdriven diskant, samtidigt som den spelar en rapp och djup bas. Tillverkarna har gått och blivit galna.
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/22 :  14:05:39  Show Profile Send n/a a Private Message
Jo. Dom där Arcam-grejorna är riktigt trevliga. Men vad har du för högtalare?

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/10/22 :  21:53:18  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Jag har tänkt att byta till ny högtalare samtidigt och jag har lyssnat på ett par Danska Audiovector M3 Advantagrade som jag har blivit helt frelst i. Dom låter grymt bra sen är det som sagt bara en fråga om vad jag ska köpa för förstärkare. Jag har hört ryktesvägen att Audiovector och arcam samarbetar och använder varandras delar när dom lyssnar....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000