230 VAC Main Switch inbyggd i nätbrunn. ( Baksidan) Softstart SST 01 från Per-Anders Sjöström UcD 180/400 från Hypex...
Följande vill jag uppnå..(Framsidan) Stand-by LED lyser vid påslag av Main. Momentan switch som via ngt (relä?) sluter "Switch"-kretsen i Softstarten. - Standby LED slocknar - "ON" LED tänds...( egentligen först när spjället i Softstarten släpper men, inte så viktigt.) - Efter viss fördröjning (0,5 -2 s )jordas /ON på UcD modulen och en "Active" LED tänds...
Sedan när man trycker på Momentanswitchen så ska ju /ON på modulen höjas innan Softstarten stryper kretsen...och hela rasket gå i "Stand-by" igen.....jag vill undvika "plopp"...
Riktigt najs vore om Stand-by / ON kunde kompletteras med IR, kanske jätteenkelt eller knepigt/dyrt.
Jag har en del egna och andras goda idéer, men ville ändå testa och höra på hela funktionen.
Hade ursprungligen tänkt "modda" i softstarten, men det känns som styrkretsen börjar bli så avancerad så den kan vara diskret egen. Om det krävs ett extra litet supply för relämatning/kretsdrivning så är det inga problem, vill dock hålla mig till en spännning antingen 5 eller 12 VDC.
/MI
- Det finns inget problem som är större än lösningen..