Hej jag undrar vad ni tycker, jag har svårt att bestämma mig!
Jag vill ha några små men bra högtalare som jag kan montera i taket i mitt kök och väljer nu emellan Bose Acoustimass® 3 eller GALLO Nucleus Micro med deras Basmodul MPC-1 Basmodul med separat delningsfilter. Högtalarna skall jag driva med en HK 330 med dess multi room funktion.
De erfarenheter jag har av Bose är inte allt för stora. Men de gånger jag har lyssnat på deras olika system så har jag inte varit imponerad. Gallo har jag lite mer erfarenheter av då jag har fem små bollar till min "reseanläggning" Har visserligen inte Gallos basmodul. Jag hade ett tag mina Gallos till min HK AVR7000 o den kombon tyckte jag inte lät bra, blev allt för kallt för min smak... Däremot Gallos tillsammans med Sony funkar betydligt bättre.
HK330 har jag ingen erfarenhet av så hur den låter tillsammans med Gallo vet jag inte..
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Oj, ja vad säger man.... Lifestyle handlar ju mycket om utseende och smak... Har hört Gallo vid några tillfällen, inte min likör... Speciellt inte som ett "kökssystem". Hörde Bose i USA i sommras ett av deras större surroundsystem och blev faktiskt riktigt imponerad av ljudet. Inte som hifi men som snyggt surroundsystem. Jag hade kört på Bose i köket...