DEt är synd att Rowland är så okänt i Sverige. Jag använde mitt slutsteg model 2 att driva main panel på mina audio artistry högtalare.Den har ett mycket vackert " rör" ljud med transistorns kraft. Jag funderar nu på Rowlands multiamp MC6 eftersom Audio artistry kräver minst 4 slutsteg för att även basarna skall drivas. Min Rowland är nu till salu. Den är lika vacker som Concentran ovan. Model 2 var Aklassat i Stereophile så länge det tillverkades tom 1999.
Jag tror att det är ljudprodukter som har den...fast jag är inte säker. Concentra kostar ca 6500$ i usa så den lär väl hamna på runt en 90Tkr här hemma. Som en ML 383 ungefär.
quote: Nån som vet något om Jeff Rowland? Finns dom i sverige? Nån som har lyssnat på concentra II? Otroligt vacker är den iaf..
*hansomintevillepussas*
Jeff Rowland agenturen ligger hos McIntosh i Danmark. man kan avlyssna denna hos Ljudprodukter i Malmö 040-910390. Priset ligger runt 83-85 000 sek. om jag minns rätt.
Jag har haft förmånen att lyssna på denna tillsammans med Mezzo Utopia, Wilson och som matades med signal från Wadia och Audionet samt en ruskigt dyr Krell (365 000:- tror jag det var den kostade). Låt mig sammanfatta intrycken med att det var en förmån att få uppleva detta.
Jag kan ge mina varmaste rekommendationer, helst då parade ihop med den nya Wadia 301.
Pratade precis med en på ljudprodukter(väldigt trevlig herre). Han berätta att JR snart ska släppa en mindre version av concentra 2 fast med 80w istället. Han trodde att den skulle hamna runt 50Ksek. Helt klart intressant att lyssna på om man är där nere(malmö) någon gång. /A