Nu börjar höstmörkret komma smygande och stereon blir en allt mer central del av tillvaron. Givetvis börjar då bytar elleer uppgraderingstankarna komma smygande. Något jag lurar allt mer på är om jag inte skall uppgradera min befintliga cd spelare. Jag har en Denon DCD-1605AR som är byggd som en stridsvagn. Det är en riktigt gedigen drive, bra och väldämpat chassie, bra strömförsörjning och bra dacar, 4 st BB PCM 1702. Jag tror att denna spelare har rätt mcyket att ge, även om den inte har uppsampling eller 24 bitar. Jag är riktigt sugen att testa LC Audios ZAP filter och därmed koplla bort hela analogdelen i Denonspelaren. Finns det någon som har några erfarenheter av LC Audios ZAP filter, eller deras ZAP player????
Visst lär det funka på DCD-3000 också. Drive och dacar är ju desamma, chassie och strömförsörjning skiljer. Med ZAP filter följer dock en trafo och egen strömförsörjning så det påveras inte, och påverkar inte den övriga strömförsörjningen.
Olle på Hifi Consult menar att det viktigaste i en cd spelare är analogdelen. Det är därför högklassiga "gamla" cd spelare fortfarande Står sig bra i konkurrenten. (kan diskuteras) Men om vi köper denna teori så borde ju ett ZAP filter vara den perfekta cd uppgraderingen.
Finns det verkligen INGEN här som hört en cd spelare med ZAP filter???? Eller har några åsikter i frågan???