Hmmmm... jag får väl ringa någon som säljer wadia då =((
Vilka sålde wadia i sverige ????
alltså jag vill öka volten i wadian körde med alla på (tror jag) men då känndes det som om det blev någon form av störning. Så nu kör jag alla på utom 4:an men det behöver ju inte betyda att det är steget under alla på ????
"Jumpra inuti så att det blir bättre" "Öka volten,körde med alla på" etc. Vad menar du egentligen? Har du en Wadia Cd-spelare som du vill öka utgångs-spänningen på? I så fall varför? Räcker inte den befintliga utgångsspänningen till så har du förmodligen ett fel på spelaren o bör lämna in den för reparation. Ditt inlägg är mycket förvirrat o det tycker nog inte bara jag,så om du förklarar vad du menar på ett mer begripligt sätt så får du säkert svar av någon vänlig forumdeltagare.
Att finnas är bra.Annars hade man ju inte funnits.
Alltså i spelaren är det 8st jumprar 4st till varje utgång. Nu så är den ändrad från början (av han som hade den innan) och jag ville ha reda på hur dom funkar så att man kan ställa i dom optimalt. Alltså det är meingen att man skall ställa in dom ??
Försteget skall tydligen fungera bäst om den får arbeta i övre tredjedelen av maxvolym.
Har man inte en wadia så kan det vara svårt att förstå. Det är så man ställer in försteget. Men jag hittar inte någon info om hur exakt jumprarna fungerar.
Med reservation för att jag har en 850 och jag inte är säker på vilken modell du har, så följer mina inställningar:
alla 4 open - 4.4 #1 close resten open - 2.2 #2 close resten open - 1.1 #3 close resten open - 0.5 #4 close resten open - 0.25
Ju högre siffra på slutet desto högre uteffekt. Jag kör på lägsta. Factory setting är högsta. Switcharna på mitt moderkort är märkta med nummer, och det står även 'open' på ena sidan så att man ser vad som är vad. Hoppas att det är samma för dig. Lycka till!
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se