HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD-ställ
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/22 :  23:10:24  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Och vad tycks om dessahttp://www.hubeldesign.com/Media%20Racks/eclipse.htm ?

Mvh
Thomas

Live Long And Prosper !

smiler
Member

60 Posts

Posted - 2002/10/22 :  23:13:13  Show Profile  Visit smiler's Homepage Send smiler a Private Message
Ja inte va dom vackra...........

//Thomas
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/22 :  23:15:56  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag tycker tvärt om , smaken är ju som baken, delad !
quote:
Originally posted by smiler

Ja inte va dom vackra...........

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/22 :  23:28:37  Show Profile Send n/a a Private Message
Smaken är som... hmm. ni vet.

Men jag tycker. Asfula.

Passar inte i ett hem.

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/22 :  23:31:25  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Passar definitivt i mitt hem

quote:
Originally posted by X-ray

Smaken är som... hmm. ni vet.

Men jag tycker. Asfula.

Passar inte i ett hem.

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/10/23 :  00:10:55  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Ganska coola, skulle vara tufft om de kunde vandra fram till en också när man blev sugen på att spela något.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/10/23 :  00:12:41  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Däremot är det jobbigt med sådana ställ där skivan hänger i sitt fodral. Singlar och alternativa förpackningar passar dåligt i dem :(

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  07:58:30  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Finns hyllor att installera på dem så att skivorna inte hänger.
Dessa hylllor kan då även brukas för DVD och Video filmer.
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Hatoil

Däremot är det jobbigt med sådana ställ där skivan hänger i sitt fodral. Singlar och alternativa förpackningar passar dåligt i dem :(

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/10/23 :  09:59:08  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
De är coola tycker jag..

Thomas, passar ju till Halcro=)
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:03:07  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Japp, spaceage is here !
mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Robin Fischer

De är coola tycker jag..

Thomas, passar ju till Halcro=)

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:12:47  Show Profile Send n00b a Private Message
Tycker dom såg dyra uta jag =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:17:20  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Dya och dyra allt är relativt. Kostar inte precis som Ikeas plasthögar. Men här talar vi om kvalitet och design av yppersta klass. Finns även billigare varianter än den jag hänvisat på länken. Alpha kommer att kosta ca 1000 kr

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by n00b

Tycker dom såg dyra uta jag =))

//jonas

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:22:03  Show Profile Send n00b a Private Message
Vad kostar den du hänvisar till... (det kanske stog?)

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:52:38  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Om vi tar standand versionen med en cd-modul landar den på ca 5800kr och för varje x-tra modul (4 st är max)ca 1200kr.
Gratis, nej men smakar det så kostar!
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by n00b

Vad kostar den du hänvisar till... (det kanske stog?)

//jonas

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:54:44  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Ja,jag skulle inte vilja äga dessa hemskheter och ha i mitt hem,däremot skulle jag kunna tänka mej att sätta upp väggskåpet Bertby från Ikea där får man plats med nästan 300cd el.ca.120st.Dvd och snygga är dom också
Go to Top of Page

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2002/10/23 :  12:24:11  Show Profile Send Leon a Private Message
Fula/snygga Varför inte designa eget rack valfritt matrial,form
och storlek! MVH/Leon Har man inte plats och yrkeskunskap att
bygga själv gå till snickaren oftast billigare än dessa
komersiella design lösningar,om man vill... MVH/Leon
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  12:51:13  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Visst det är valfritt. Personligen skulle jag aldrig hänga upp det skåp du pratar om. Enligt mitt tycke, på tok för slätstruket och intetsägande och definitivt inte vackra.
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Neon Park

Ja,jag skulle inte vilja äga dessa hemskheter och ha i mitt hem,däremot skulle jag kunna tänka mej att sätta upp väggskåpet Bertby från Ikea där får man plats med nästan 300cd el.ca.120st.Dvd och snygga är dom också

Live Long And Prosper !

Edited by - Thomas on 2002/10/23 12:52:07
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/10/23 :  16:25:05  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Problemet med "CD-rack" är som oftast att man får väldigt lite utrymme för pengarna förvaringsmässigt sett.. har man 1000+ CDskivor så finns det inte en chans att på ett smidigt sätt möblera med "CD-rack" utan att de tar över hela vardagsrummet.

Själv kör jag vanliga billy 80cm hyllor i körsbär... ganska så neutrala som möbel samt att de sväljer ca 80-90CD/st per hyllplan. Man kan få in nästan tiotalet hyllor på den högsta varianten..

//J

quote:
Originally posted by Thomas

Mvh
Thomas

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  17:05:33  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
En uppsättning bestående av 4 Cd-moduler (i rack eller väggmonterade) + 5 st sk hyllor kallde Ms-A4 så kan man klämma in ca 500 skivor vilket inte är så pjåkigt.
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by ollilaboratories

Problemet med "CD-rack" är som oftast att man får väldigt lite utrymme för pengarna förvaringsmässigt sett.. har man 1000+ CDskivor så finns det inte en chans att på ett smidigt sätt möblera med "CD-rack" utan att de tar över hela vardagsrummet.

Själv kör jag vanliga billy 80cm hyllor i körsbär... ganska så neutrala som möbel samt att de sväljer ca 80-90CD/st per hyllplan. Man kan få in nästan tiotalet hyllor på den högsta varianten..

//J

quote:

Mvh
Thomas

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

smiler
Member

60 Posts

Posted - 2002/10/23 :  17:32:14  Show Profile  Visit smiler's Homepage Send smiler a Private Message
Snickrade ihop denna i sommras blev ok, okantad blånad fura. Lite Billy men snyggare, tycker jag iaf.....

Ja vet, lite taskiga bilder.........

//Thomas
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  18:39:59  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Bra jobbat !
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by smiler

Snickrade ihop denna i sommras blev ok, okantad blånad fura. Lite Billy men snyggare, tycker jag iaf.....

Ja vet, lite taskiga bilder.........

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Björn
Starting Member

1 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:31:55  Show Profile  Visit Björn's Homepage Send Björn a Private Message
Såg att ni delade med er av era cd-ställ, och tankar kring dessa...
Jag tänkte då i samband med detta erbjuda de som kanske kan vara intresserade att få sina drömmar, i detta ämne, gå i uppfyllelse...
Att själv få designa sitt drömställ, eller kanske sin dröm-stereobänk, eller dröm-stativ till högtalarna.

Kan dock endast erbjuda er metaller som material.

Har goda kontakter med en mekanisk verkstad, som har hjälpt mig.

En stereobänk i glittrande durkaluminium, eller ett stående cd-ställ ifrån en lite rostig plåt kanske?
Kom med ideer, så skall jag höra med dem om de går att omsätta i verkligheten.
Låt fantasin flöda!

Liten tuva hoppar oftast över ån efter vatten.
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:38:57  Show Profile Send andar a Private Message
Tyckte inte alls stället var tilltalande,
Föredrar en stilren enkel design vilket brukar framhäva "elegans". Dock är ju inte fodralet speciellt snyggt och därför anser jag att ett snyggt ställ borde visa så lite av fodralen som möjligt.

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/10/23 :  22:26:24  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Som jag tidigare sagt är smaken som baken . Detta med elegans och enkel design är högst personligt. I mitt tycke är de just stilrena och eleganta.
När jag ändå tjatar om detta, Finns det någon 'där ute' som kan rekommendera en trevligt ställ för 'gammal hederlig vinyl' ?

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by andar

Tyckte inte alls stället var tilltalande,
Föredrar en stilren enkel design vilket brukar framhäva "elegans". Dock är ju inte fodralet speciellt snyggt och därför anser jag att ett snyggt ställ borde visa så lite av fodralen som möjligt.

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2002/10/24 :  02:38:31  Show Profile Send niklas a Private Message
quote:

Mvh
Thomas

Utseendemässigt var dom grymt snygga tycker jag! Konstruktionen "cd-tower" har ju dock två inbyggda problem:
1. Dom rymmer inte speciellt många skivor.
2. Krångligt att komma åt de skivor som hamnar längst ner.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/24 :  02:46:07  Show Profile Send n00b a Private Message
btw jag tyckte faktiskt att dom såg coola ut =))

Jag förstår att dom inte passar i alla hem dock. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att äga ett par sådana, iofs så kanske jag får fylla på med skivor först =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.68 sekunder. Snitz Forums 2000