Author |
Topic  |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
|
smiler
Member

60 Posts |
Posted - 2002/10/22 : 23:13:13
|
Ja inte va dom vackra........... |
//Thomas |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/22 : 23:15:56
|
Jag tycker tvärt om , smaken är ju som baken, delad !
quote: Originally posted by smiler
Ja inte va dom vackra...........
|
Live Long And Prosper ! |
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/10/22 : 23:28:37
|
Smaken är som... hmm. ni vet.
Men jag tycker. Asfula.
Passar inte i ett hem. |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/22 : 23:31:25
|
Passar definitivt i mitt hem 
quote: Originally posted by X-ray
Smaken är som... hmm. ni vet.
Men jag tycker. Asfula.
Passar inte i ett hem.
|
 |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 00:10:55
|
Ganska coola, skulle vara tufft om de kunde vandra fram till en också när man blev sugen på att spela något. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 00:12:41
|
Däremot är det jobbigt med sådana ställ där skivan hänger i sitt fodral. Singlar och alternativa förpackningar passar dåligt i dem :( |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 07:58:30
|
Finns hyllor att installera på dem så att skivorna inte hänger. Dessa hylllor kan då även brukas för DVD och Video filmer. Mvh Thomas
quote: Originally posted by Hatoil
Däremot är det jobbigt med sådana ställ där skivan hänger i sitt fodral. Singlar och alternativa förpackningar passar dåligt i dem :(
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 09:59:08
|
De är coola tycker jag..
Thomas, passar ju till Halcro=) |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:03:07
|
Japp, spaceage is here ! mvh Thomas
quote: Originally posted by Robin Fischer
De är coola tycker jag..
Thomas, passar ju till Halcro=)
|
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:12:47
|
Tycker dom såg dyra uta jag =))
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:17:20
|
Dya och dyra allt är relativt. Kostar inte precis som Ikeas plasthögar. Men här talar vi om kvalitet och design av yppersta klass. Finns även billigare varianter än den jag hänvisat på länken. Alpha kommer att kosta ca 1000 kr
Mvh Thomas
quote: Originally posted by n00b
Tycker dom såg dyra uta jag =))
//jonas
|
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:22:03
|
Vad kostar den du hänvisar till... (det kanske stog?)
//jonas |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:52:38
|
Om vi tar standand versionen med en cd-modul landar den på ca 5800kr och för varje x-tra modul (4 st är max)ca 1200kr. Gratis, nej men smakar det så kostar! Mvh Thomas
quote: Originally posted by n00b
Vad kostar den du hänvisar till... (det kanske stog?)
//jonas
|
 |
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 11:54:44
|
Ja,jag skulle inte vilja äga dessa hemskheter och ha i mitt hem,däremot skulle jag kunna tänka mej att sätta upp väggskåpet Bertby från Ikea där får man plats med nästan 300cd el.ca.120st.Dvd och snygga är dom också |
 |
|
Leon
Member

228 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 12:24:11
|
Fula/snygga Varför inte designa eget rack valfritt matrial,form och storlek! MVH/Leon Har man inte plats och yrkeskunskap att bygga själv gå till snickaren oftast billigare än dessa komersiella design lösningar,om man vill... MVH/Leon |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 12:51:13
|
Visst det är valfritt. Personligen skulle jag aldrig hänga upp det skåp du pratar om. Enligt mitt tycke, på tok för slätstruket och intetsägande och definitivt inte vackra. Mvh Thomas
quote: Originally posted by Neon Park
Ja,jag skulle inte vilja äga dessa hemskheter och ha i mitt hem,däremot skulle jag kunna tänka mej att sätta upp väggskåpet Bertby från Ikea där får man plats med nästan 300cd el.ca.120st.Dvd och snygga är dom också
|
Edited by - Thomas on 2002/10/23 12:52:07 |
 |
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 16:25:05
|
Problemet med "CD-rack" är som oftast att man får väldigt lite utrymme för pengarna förvaringsmässigt sett.. har man 1000+ CDskivor så finns det inte en chans att på ett smidigt sätt möblera med "CD-rack" utan att de tar över hela vardagsrummet.
Själv kör jag vanliga billy 80cm hyllor i körsbär... ganska så neutrala som möbel samt att de sväljer ca 80-90CD/st per hyllplan. Man kan få in nästan tiotalet hyllor på den högsta varianten..
//J
quote: Originally posted by Thomas
Och vad tycks om dessahttp://www.hubeldesign.com/Media%20Racks/eclipse.htm ?
Mvh Thomas
|
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 17:05:33
|
En uppsättning bestående av 4 Cd-moduler (i rack eller väggmonterade) + 5 st sk hyllor kallde Ms-A4 så kan man klämma in ca 500 skivor vilket inte är så pjåkigt. Mvh Thomas
quote: Originally posted by ollilaboratories
Problemet med "CD-rack" är som oftast att man får väldigt lite utrymme för pengarna förvaringsmässigt sett.. har man 1000+ CDskivor så finns det inte en chans att på ett smidigt sätt möblera med "CD-rack" utan att de tar över hela vardagsrummet.
Själv kör jag vanliga billy 80cm hyllor i körsbär... ganska så neutrala som möbel samt att de sväljer ca 80-90CD/st per hyllplan. Man kan få in nästan tiotalet hyllor på den högsta varianten..
//J
Mvh Thomas
|
 |
|
smiler
Member

60 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 17:32:14
|
Snickrade ihop denna i sommras blev ok, okantad blånad fura. Lite Billy men snyggare, tycker jag iaf.....

Ja vet, lite taskiga bilder......... |
//Thomas |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 18:39:59
|
Bra jobbat ! Mvh Thomas
quote: Originally posted by smiler
Snickrade ihop denna i sommras blev ok, okantad blånad fura. Lite Billy men snyggare, tycker jag iaf.....

Ja vet, lite taskiga bilder.........
|
 |
|
Björn
Starting Member
1 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 21:31:55
|
Såg att ni delade med er av era cd-ställ, och tankar kring dessa... Jag tänkte då i samband med detta erbjuda de som kanske kan vara intresserade att få sina drömmar, i detta ämne, gå i uppfyllelse... Att själv få designa sitt drömställ, eller kanske sin dröm-stereobänk, eller dröm-stativ till högtalarna.
Kan dock endast erbjuda er metaller som material.
Har goda kontakter med en mekanisk verkstad, som har hjälpt mig.
En stereobänk i glittrande durkaluminium, eller ett stående cd-ställ ifrån en lite rostig plåt kanske? Kom med ideer, så skall jag höra med dem om de går att omsätta i verkligheten. Låt fantasin flöda! |
Liten tuva hoppar oftast över ån efter vatten. |
 |
|
andar
Member

303 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 21:38:57
|
Tyckte inte alls stället var tilltalande, Föredrar en stilren enkel design vilket brukar framhäva "elegans". Dock är ju inte fodralet speciellt snyggt och därför anser jag att ett snyggt ställ borde visa så lite av fodralen som möjligt. |
GAIS är tillbaka!!! |
 |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 22:26:24
|
Som jag tidigare sagt är smaken som baken . Detta med elegans och enkel design är högst personligt. I mitt tycke är de just stilrena och eleganta. När jag ändå tjatar om detta, Finns det någon 'där ute' som kan rekommendera en trevligt ställ för 'gammal hederlig vinyl' ?
Mvh Thomas
quote: Originally posted by andar
Tyckte inte alls stället var tilltalande, Föredrar en stilren enkel design vilket brukar framhäva "elegans". Dock är ju inte fodralet speciellt snyggt och därför anser jag att ett snyggt ställ borde visa så lite av fodralen som möjligt.
|
 |
|
niklas
Member

393 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 02:38:31
|
Mvh Thomas
Utseendemässigt var dom grymt snygga tycker jag! Konstruktionen "cd-tower" har ju dock två inbyggda problem: 1. Dom rymmer inte speciellt många skivor. 2. Krångligt att komma åt de skivor som hamnar längst ner. |
Every once in a while you've gotta roll the potato... |
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 02:46:07
|
btw jag tyckte faktiskt att dom såg coola ut =))
Jag förstår att dom inte passar i alla hem dock. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att äga ett par sådana, iofs så kanske jag får fylla på med skivor först =))
//jonas |
 |
|
|
Topic  |
|