Finns det inte en riktig nätkabel som är skärmad hela vägen? Alla dessa skärmade kablar som säljes verkar inte vara skärmad närmast apparaten där den kanske är som närmast störningskänsliga kablar.
Är man tvungen att sätta dit en fastmonterad för att få det hela optimalt??? Ex:liknande på bilden i plast är vanligt förekommande.
Har också undrat lite över det här eftersom det ju finns en massa kablar och skärmade kontakter där det går ut på att skärma hela vägen typ koaxial, dataskärmkablar, m.m. En lösning är väl att mecka själv eller ,om du verkligen vill optimera, dra en skärmad kabel in i apparaten.
Det finns ingen kontakt som kan var helskärmad då den del som kontakterna finns på ändå måste vara öppen inåt mot apparaten. Nätbrunnen är dessutom också alltid oskärmad av säkerhetsskäl och det finns inga skärmade kontakter som uppfyller CEkraven så en tillverkare som ska gå efter dessa krav kan inte tillverka en kabel med skärmad kontakt idag. Att mecka med detta själv kan ju vara en lösning, men om det händer något så blir det problem med hemförsäkringen.
Mina nätkablar är går skärmen in hela vägen till fastsättningspunkten, dvs mina har individuellt skärmade ledare. Det är det längsta jag hittat.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.